Janvārī–maijā Rīgas lidostā apkalpoti 2,7 miljoni pasažieru
Šā gada maijā Rīgas lidosta apkalpojusi 683 tūkstošus pasažieru, bet kopš gada sākuma – jau 2,7 miljonus pasažieru, kas ir par 7 % vairāk nekā 2024. gada janvārī–maijā. Lidojumu skaits šajā laikā pieaudzis par 5 % (25 tūkstoši lidojumu kopš gada sākuma), bet apkalpoto aviācijas kravu apjoms – par 10 % (7623 tonnas).
Tiešo pasažieru skaits maijā par 6 % pārsniedza arī pirmspandēmijas rādītāju, bet kopš gada sākuma tiešo pasažieru skaits 2019. gada rezultātu pārsniedz par 8 %.
Pieprasītākie lidojumu maršruti šai laikā ir Vācijas, Apvienotās Karalistes un Somijas lidostas. Visbiežāk pasažieri no Rīgas un uz Rīgu lidojuši ar nacionālo pārvadātāju “airbaltic” (54,5 %) un Īrijas zemo cenu aviokompāniju “Ryanair” (25,8 %).
Savukārt 2025. gada pirmo ceturksni (janvāris–marts) Rīgas lidosta noslēgusi ar 848 tūkst. eiro peļņu pretstatā 540 tūkst. eiro zaudējumiem iepriekšējā gada pirmajā ceturksnī, liecina nerevidētais saīsinātais starpperiodu pārskats par uzņēmuma darbu. No janvāra līdz martam Rīgas lidostas apgrozījums bija 17,4 miljoni eiro, par 8 % vairāk nekā 2024. gada attiecīgajā periodā.
Pasažieru skaits pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 8 %.
Kopējais apkalpoto lidojumu skaits šajā laikā sasniedzis 14 tūkstošus lidojumu, kas ir par 10 % vairāk nekā 2024. gada pirmajā ceturksnī.
Apkalpoto gaisa kravu apjoms 2025. gadā 1. ceturksnī bija 4,6 tūkstoši tonnu, kas ir par 16 % vairāk nekā 2024. gada atbilstošajā laika posmā. Kopējo gaisa kravu apjoma pieaugumu veicināja kravu pārvadājumu kāpums regulārajos pasažieru reisos, kā arī regulāro kravu pārvadājumu programmu apjomu. Papildu apjomus nodrošināja arī Uzbekistānas aviokompānijas “Fly Khiva” veiktie reisi uz Rīgas lidostu.
Gada pirmajos trīs mēnešos kopā uzņēmums attīstībā investējis 1,6 miljonus eiro, tostarp iegādājoties jaunas mēbeles termināļa pasažieru zonai, turpinot darbus pie tehnisko dienestu ēkas rekonstrukcijas, divu iekāpšanas sektoru remontdarbiem un papildinot lidostas autoparku ar trim jaunām elektrotehnikas vienībām.
Gada pirmajā ceturksnī noslēdzies lidlauka elektroapgādes modernizācijas projekts, optimizēta un 20 kV tīklā pārslēgta daļa 10 kV tīkla, izbūvēta moderna apakšstacija, uzstādīts saules paneļu parks ar 348 kW jaudu, kā arī izbūvētas 27 elektrotransporta uzlādes stacijas. Projektu “Elektroenerģijas apgādes un uzlādes infrastruktūras izveide Baltijas valstu lidostās Ziemeļjūras–Baltijas CNC/TEN-T koridorā pārejai uz videi draudzīgām operācijām” Rīgas lidosta īstenoja ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA) līdzfinansējumu. Paveiktie darbi ļauj Rīgas lidostai turpināt virzību uz klimata neitralitātes mērķiem – nulles emisiju līmenim līdz 2035. gadam.
___________________________________________________________
Rīgas lidosta ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls, kas savieno Baltijas valstis ar Eiropas darījumu centriem un iecienītiem atpūtas galamērķiem. Apzinoties savu lomu un atbildību Latvijas tautsaimniecībā, Rīgas lidosta attīsta ilgtspējīgus pakalpojumus un infrastruktūru, rūpējoties par darbiniekiem un apkārtējo vidi, ejot kopsolī ar sabiedrību un vietējo kopienu. Pievienojoties iniciatīvai “Net Zero 2050”, Rīgas lidosta ir apņēmusies sasniegt klimata neitralitāti līdz 2035.gadam.