“Vislielākā daļa mūsu darbinieku ir stjuarti, un viņu štats ir nokomplektēts. Otrs lielākais skaits ir tehniskie darbinieki, un mēs pēc veiksmes ar Pilotu akadēmiju gribam veidot arī Tehnisko akadēmiju,” teica Gauss.
Viņš arī norādīja, ka sadarbībā ar augstskolām “airBaltic” piedāvās starptautiskiem standartiem atbilstošu augstākā līmeņa izglītību, lai spētu būtiski palielināt “airBaltic” tehniskās apkopes kapacitāti.
“Mēs jau pašlaik apmācām darbiniekus, bet es gribētu redzēt apmācību sistēmu pēc Pilotu akadēmijas analoga, kas jau būtu zīmols pats par sevi,” skaidroja Gauss.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka Latvija neatrodas Eiropas vidū, kur strādā daudz aviokompāniju un ir daudz šīs industrijas darbinieku. “Ja mēs gribam labus, augsti kvalificētus darbiniekus, tad labāk ir sadarbībā ar augstskolām tos gatavot pašiem,” minēja Gauss.
Vienlaikus viņš piebilda, ka līdz gada beigām “airBaltic” būs aptuveni 3000 darbinieku.
“Mēs nedrīkstam aizmirst arī citus darbiniekus. Mēs arī nodarbinām pietiekami daudz ārzemnieku, jo aviācijā ir daudz pietiekami unikālu profesiju, kādu nav citās nozarēs. Ja mēs starp saviem darbiniekiem redzam talantīgus cilvēkus, mēs cenšamies tos apmācīt paši. Vienlaikus ar visu pārējo pasauli mums ļoti nopietni ir jāsacenšas par Informācijas tehnoloģiju (IT) speciālistiem,” sacīja “airBaltic” izpilddirektors.
Tāpat viņš norādīja, ka “airBaltic” to visu dara nākotnei, jo aviokompānijas attīstās soli pa solim.
“Šogad mēs sasniegsim 50 lidmašīnu skaitu un nākamajos piecos sešos gados virzīsimies uz 100 lidmašīnām. Tas nozīmē arī dubultot darbinieku skaitu, un šim procesam ir jānotiek kontrolēti. Ja tas notiks pārāk strauji, beigās pieļausiet kļūdas,” uzsvēra Gauss.
Vienlaikus viņš piebilda, ka patlaban “airBaltic” ir pilotu akadēmija, kuru aviokompānijai izdevās uzturēt arī pandēmijas laikā.
“Tagad tas dod pozitīvo efektu, jo pasaulē ir pilotu trūkums, bet mūs tas neskar. Šodien jau katrs ceturtais pilots, kas lido ar “airBaltic” lidmašīnām, ir no mūsu Pilotu akadēmijas, un februārī mums sāks darbu jau 100.pilots, kas nāks no akadēmijas,” atzīmēja Gauss, piebilstot, ka, augot gaisa kuģu flotei, “airBaltic” pieņem darbā tik daudz pilotu, cik aviokompānijai ir nepieciešams.
“Akadēmija ir ļoti svarīgs faktors, kas mums ļauj būt neatkarīgiem no globālā pilotu tirgus. Viņi sāk kā otrie piloti, bet pēc pieciem septiņiem gadiem, ja būs labs progress, viņi jau varēs būt lidmašīnu kapteiņi,” atzīmēja Gauss.
Vienlaikus “airBaltic” izpilddirektors papildināja, ka Pilotu akadēmija ir pilnīgi patstāvīga “airBaltic” biznesa daļa, kas ir guvusi arī starptautisku atzinību. “Mums ir jau pieprasījumi apmācīt pilotus citiem. Pagaidām mēs to nedarām, jo akadēmijas kapacitāte ir pietiekama tikai “airBaltic” vajadzībām, bet nākotnē apmācību darbs var tikt paplašināts,” teica Gauss.