DUBAIJA 2023. gada pirmajā ceturksnī uzņem 4,67 miljonus ārvalstu viesu

25. maijs, 2023

2023. gada pirmajā ceturksnī Dubaijā viesojušies 4,67 miljoni starptautisku viesu, kas, salīdzinot ar 3,97 miljoniem tūristu tajā pašā periodā 2022. gadā, iezīmē 17 % pieaugumu un pilsētas labāko pirmā ceturkšņa sniegumu kopš pandēmijas.

Viņa Augstība šeihs Hamdans bin Mohammeds bin Rašids Al Maktums, Dubaijas kroņprincis un Dubaijas Izpildpadomes priekšsēdētājs norāda: “Ievērojamais starptautiskā apmeklējuma pieaugums, ko Dubaija panāca 2023. gada pirmajā ceturksnī, liecina, ka pilsēta ir kļuvusi par vienu no galvenajiem ceļojumu galamērķiem pasaulē, tādējādi arī veicinot pasaules tūrisma nozares atveseļošanos. Šis sasniegums ir bijis iespējams, pateicoties vadības tālredzīgai vīzijai pārveidot Dubaiju par vienu no pasaulē visstraujāk augošajām metropolēm un pasaules izcilāko ceļojumu, talantu, uzņēmējdarbības un investīciju centru. Dubaijas ekonomikas programma, ko nesen uzsāka Viņa Augstība šeihs Mohammeds bin Rašids Al Maktums, AAE viceprezidents un premjerministrs un Dubaijas valdnieks, iezīmē jaunu vērienīgu Dubaijas ceļu, lai palielinātu tās ieguldījumu globālās ekonomikas nākotnes veidošanā. Tūrisma nozare ir ne tikai mūsu ekonomikas spēcīgākais pīlārs, bet arī būtiskākā Dubaijas atšķirīgās lomas iezīme, ļaujot tai savienot pasaules tirgus, kultūras un reģionus. Nākamajos gados Dubaija turpinās ieviest jaunas iniciatīvas, lai piedāvātu unikālu piedāvājumu ceļotājiem un sasniegtu savu mērķi kļūt par pasaulē labāko vietu, kur dzīvot, ciemoties, strādāt un investēt.”

Jaunākie nozares rezultāti, kas tika paziņoti 30. gadskartējā starptautiskajā tūrisma izstādē “Arabian Travel Market”, pozicionē Dubaiju kā visātrāk atveseļojošo tūrisma galamērķi pasaulē, 2023. gada pirmajā ceturksnī sasniedzot 98% no pirmspandēmijas līmeņa un pārsniedzot Apvienoto Nāciju Organizācijas Pasaules Tirdzniecības organizācijas prognozes, kas vēstīja, ka starptautiskā mērogā tūristu skaits šogad varētu sasniegt 80–95% no pirmspandēmijas līmeņa, īpaši Eiropā un Tuvajos Austrumos. Dubaijas viesu skaits 2023. gada pirmajā ceturksnī bija tikai par diviem procentiem mazāks kā pirmspandēmijas laikā 2019. gada pirmajos trīs mēnešos, to apmeklējuši 4,75 miljonu tūristu.

 Spēcīgs atspēriens

Dubaijas tradicionālie ieceļotāju tirgi gada pirmajā ceturksnī nodrošināja stabilus tūrisma apjomus, galvenajiem reģioniem turpinot ietekmēt starptautiskos apmeklējumus, tādējādi vēl vairāk uzsverot pilsētas daudzveidīgās daudzģeogrāfiskās stratēģijas panākumus.

Lielākā daļa reģionu ir uzrādījuši ievērojamu pieaugumu 2023. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar to pašu periodu 2022. gadā, savukārt četri reģioni ir pilnībā atguvušies un pārsnieguši 2019. gada pirmā ceturkšņa līmeni – NVS un Austrumeiropa (48 % pret 2019. gada pirmo ceturksni), Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģions (32 % pret 2019. gada pirmo ceturksni), Amerika (9 % salīdzinājumā ar 2019. gada pirmo ceturksni) un Austrālija (2 % pret 2019. gada pirmo ceturksni). Gan Dienvidāzija, gan Rietumeiropa tūrisma apjomu ziņā ir tuvu pirmspandēmijas līmeņa sasniegšanai.

Dubaijas viesnīcu sektors ir izaugsmes priekšgalā

Dubaijas viesnīcās 2023. gada pirmajā ceturksnī bija vērojams veiktspējas pieaugums. Vidējais nozares noslogojums janvāra–marta periodā bija 83 %, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem pasaulē un gandrīz līdzvērtīgs 2019. gada pirmajā ceturksnī reģistrētajam 84 % noslogojumam. Šis rezultāts ir īpaši ievērojams, ņemot vērā, ka kopš tā laika telpu ietilpība ir palielinājusies par 26 %. Līdz 2023. gada marta beigām pilsētas viesnīcu nozarē kopumā bija 148 877 numuri 814 viesnīcu iestādēs salīdzinājumā ar 118 039 numuriem 717 viesnīcu iestādēs 2019. gadā. Iekšzemes un starptautisko investīciju turpināšana nozarē palīdzēja vēl vairāk palielināt viesnīcu piedāvājumu, 2023. gada pirmajā ceturksnī par 6 % palielinoties kopējam viesnīcu un numuru skaitam salīdzinājumā ar to pašu periodu 2022. gadā.

Viesnīcu sektors pārspēja pirmspandēmijas līmeni visos citos viesmīlības rādītājos. Gada pirmajos trīs mēnešos Dubaijas viesnīcas kopā nodrošināja 10,98 miljonus rezervētu numuru, kas ir par 7 % vairāk nekā salīdzinājumā ar 2019. gada pirmā ceturkšņa pirmspandēmijas periodu, kad tika reģistrēti 8,63 miljoni rezervētu numuriņu. Vidējā cena par numuriņu (AED 607) gada pirmajos trīs mēnešos pārsniedza 2019. gada vidējo cenu par numuriņu (AED 498) ar 22 % pieaugumu. Savukārt vidējie ieņēmumi uz vienu pieejamo istabu (504 AED) 2023. gada pirmajā ceturksnī ir par 21% augtāki, salīdzinot ar to pašu periodu 2019. gadā (417 AED). Viesnīcu sektora spēcīgo sniegumu apliecina arī fakts, ka viesu vidējais uzturēšanās ilgums palielinājās līdz četrām naktīm, salīdzinot ar 3,5 naktīm tajā pašā laika posmā 2019. gadā, kas ir par 14% vairāk, izceļot pilsētas pievilcību ceļotājiem, kuri uzturas ilgāk.

Virzot ilgtspējas iniciatīvas

Tā kā Dubaija pāriet uz progresīvāku, iekļaujošāku ilgtermiņa pieeju ilgtspējīgai izaugsmei, ilgtspējība kļūst arvien svarīgāka izaugsmes iespēja un virzītājspēks, jo arvien vairāk ceļotāju meklē ilgtspējīgus galamērķus. Ilgtspējība ir Dubaijas attīstības stratēģijas galvenā komponente, un tādu globālu pasākumu kā COP28 rīkošana sniegs izcilu iespēju izcelt Dubaijas ilgtspējīga tūrisma (Dubai Sustainable Tourism) iniciatīvu, kas izstrādāta, lai veicinātu tūrisma nozares ilgtspējību un veicinātu plašākus tīras enerģijas un ilgtspējīgas attīstības mērķus. Galvenā organizācijas iniciatīva – kampaņa Dubai Can – ir veiksmīgi samazinājusi vienreiz lietojamo plastmasas ūdens pudeļu skaitu par vairāk nekā 7 miljoniem tikai viena gada laikā kopš tās uzsākšanas 2022. gada februārī.

Ar savu ieinteresēto pušu un partneru atbalstu Dubaija ir apņēmusies nepārtraukti piedāvāt jaunu un atšķirīgu pieredzi pieredzējušiem pasaules ceļotājiem. Šos plānus lielā mērā virzīs Dubaijas 2040. gada pilsētas ģenerālplāns, kas ietver vairāk nekā 100% tūrisma objektu paplašināšanu, nodrošinot jaunas jomas investīcijām un palielinot atrakciju un pieredzes daudzveidību gan iedzīvotājiem, gan apmeklētājiem. Dubaija arī turpinās pilnveidot savus piedāvājumus dažādos segmentos, tostarp ekotūrismā, pārtikas, labsajūtas, kruīzu, sporta un laulību tūrismā. Dubaijas ilgtspējīga tūrisma iniciatīva turpinās uzlabot savu gastronomijai veltīto kampaņu, jo Dubaija veicina viesmīlības un pārtikas un dzērienu sektora izaugsmi, koncentrējoties uz četriem pīlāriem – dažādība, izdevīgums, autentiskums un pieredze.

Izmantojot savu starptautisku pasākumu galamērķa pozīciju, lai piesaistītu vairāk apmeklētāju MICE, biznesa un atpūtas pasākumiem, 2023. gada pirmajā ceturksnī Dubaijā notika plašs pasākumu klāsts, tostarp Dubaijas iepirkšanās festivāls, kas ir galvenais pilsētas mazumtirdzniecības festivāls visa gada garumā, Art Dubai, Emirates Airline Festival of Literature, Dubai Duty Free Tennis, the Dubai World Cup, Dubai International Boat Show, World Government Summit, kā arī Gulfood, kas ir pasaulē lielākā pārtikas un dzērienu izstāde, kurā piedalījās rekordliels dalībnieku skaits (5000) no vairāk nekā 125 valstīm. Papildu COP28 un citiem nozīmīgiem notikumiem, kuru mērķis ir šogad visā pasaulē palielināt Dubaijas atpazīstamību, ir īapši plānoti pasākumi ģimenēm – Dubai Summer Surprises, Dubai Esports and Games Festival un Dubai Fitness Challenge.

Pilsētas investīcijas tās infrastruktūrā un atbalsta sistēmās uzņēmējiem ir pārvērtušas to par ļoti pieprasītu galamērķi jaunuzņēmumiem, globāliem talantiem un uzņēmējiem. Ar jaunām reformām un regulējošiem faktoriem Dubaija arvien turpinās nodrošināt alternatīvus izaugsmes ceļus, tostarp tādas vīzu iniciatīvas kā Golden Visa, 5-year Multi Entry Visa, Virtual Working un Retire in the Dubai  programmās, kas ir atvieglojušas ieceļošanu un veicinājušas ilgtermiņa saistības ar pilsētu un vēl vairāk uzlabo tās kā globāla dzīvesvietas centra pozīciju.

Par Dubaijas Ekonomikas un tūrisma departamentu (Dubai Department of Economy and Tourism)

Dubaijas Ekonomikas un tūrisma departamenta mērķis ir atbalstīt valdību emirāta konkurētspējas palielināšanā globālajā ekonomikā un tūrismā, sekmējot Dubaijas pozicionēšanu kā pasaules vadošajam tirdzniecības centram, investīciju centram un tūrisma galamērķim. Kā daļu no šī uzdevuma Dubaijas Ekonomikas un tūrisma departaments virza centienus turpināt attīstīt Dubaijas daudzveidīgo, novatorisko un uz pakalpojumiem balstīto ekonomiku, piesaistīt pasaules labākos speciālistus un paātrināt produktivitātes pieaugumu. Turklāt departaments atbalsta vīziju par Dubaiju kā pasaulē labāko pilsētu, kurā dzīvot un strādāt, attīstot to un izcilu dzīves kvalitāti.

Dubaijas Ekonomikas un tūrisma departaments ir atbildīgs par Dubaijas biznesa un tūrisma sektoru plānošanu, pārraudzību, attīstību un mārketingu. Tas ir arī atbildīgs par visu veidu uzņēmumu, tostarp viesnīcu, tūrisma operatoru un ceļojumu aģentu, licencēšanu un klasifikāciju. Tā sastāvā ietilpst: Dubaijas tūrisma un komerciālā mārketinga korporācija, Dubaijas festivāli un mazumtirdzniecība, Dubaijas rūpniecība un eksports, Dubaijas investīciju attīstības aģentūra un Nodibinājums mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai, kā arī Dubaijas tūrisma koledža, Dubaijas kalendārs un Dubaijas biznesa pasākumi.

 

Avots: Novatours