«airBaltic» veicina Latvijas tūrisma izaugsmi

6. septembris, 2024

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic turpina būt nozīmīgs tūrisma un ekonomikas izaugsmes virzītājspēks Latvijā, ievērojami veicinot Rīgas savienojamību un starptautisko tūrismu. 2023. gadā airBaltic nodrošināja 4,53 miljonu pasažieru plūsmu, būtiski stiprinot tūrisma nozari Rīgā un Latvijā. 72% no šiem pasažieriem ieradās no ārvalstīm, bet 30% (jeb 940 000 airBaltic pasažieru) izvēlējās Rīgu kā savu galamērķi. Tas veido 21% no uzņēmuma kopējā pasažieru apjoma 2023. gadā, uzsverot lidsabiedrības nozīmi tūrisma piesaistē Latvijai.

Tūristi, kas apmeklē Latviju, rada būtisku ekonomisko pienesumu, jo vidēji katrs valsts viesis iztērē apmēram 500 eiro par ceļojumu, ieskaitot izmitināšanu, ēdināšanu, transportu un izklaides. 2023. gadā vien 940 000 pasažieri, kuri Rīgu izvēlējās par savu galamērķi, Latvijas ekonomikā iepludināja aptuveni 470 miljonus eiro. Šī ievērojamā izdevumu plūsma uzsver airBaltic izšķirošo lomu vietējo uzņēmumu atbalstīšanā un kopējās ekonomikas izaugsmes veicināšanā.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss apliecināja: “Mēs lepojamies, ka esam izveidojuši vienu no modernākajām un atzītākajām lidsabiedrībām pasaulē, nodrošinot gan Latvijas globālo savienojamību, gan stimulējot reģiona ekonomiku. airBaltic devums Latvijai ir nenoliedzams. Bez airBaltic klātbūtnes un mūsu stratēģiskā modeļa (hub and spoke model), kas nodrošina plašu savienojumu tīklu caur Rīgu, Latvija zaudētu būtiskas saites ar dažādām pasaules vietām. Zemo cenu lidsabiedrības, kas piedāvā tikai tiešos jeb t.s. point-to-point reisus uz sekundārām Eiropas pilsētām, nevarētu nodrošināt tikpat plašu un efektīvu savienojamību kā airBaltic. Kā lielākais Latvijas eksportētājs ar aptuveni 500 miljonu eiro ieņēmumiem 2023. gadā, airBaltic panākumi ir lidsabiedrības, valdības un sabiedrības kopīgais sasniegums.”

“airBaltic nodrošina, ka Rīga ir sasniedzama ar vienu pārsēšanos vairāk nekā 300 pilsētās visā pasaulē, piedāvājot 80 tiešos maršrutus. Šī savienojamība ir izšķiroša tūrismam, biznesam un kopējai ekonomikas izaugsmei, un tā ir stratēģisko ieguldījumu rezultāts airBaltic pēdējo 29 gadu laikā,” piebilda Martins Gauss.

Pozitīvā tendence turpinās arī 2024. gadā, kad airBaltic no janvāra līdz augustam jau ir pārvadājusi 677 000 pasažieru uz Rīgu, kas ir par 8% vairāk nekā tajā pašā periodā pērn. Ar vidējiem tūristu tēriņiem 500 eiro par ceļojumu, šogad ienākošais tūrisms jau ir radījis vairāk nekā 338 miljonu eiro ekonomisko aktivitāti pirmajos astoņos mēnešos vien. Šie skaitļi atspoguļo airBaltic pastāvīgo koncentrēšanos uz tūrisma paplašināšanu un valsts ekonomikas veicināšanu, izmantojot stratēģisko savienojamību.

airBaltic nodrošina lidojumus vairāk nekā 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. Pilns airBaltic lidojumu saraksts un biļetes ir pieejamas uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.

 

Avots: LETA