Dubaija saglabā tūrisma izaugsmi, pirmajā ceturksnī uzņemot 5,18 miljonus starptautisku viesu
Saskaņā ar Dubaijas Ekonomikas un tūrisma departamenta datiem, no 2024. gada janvāra līdz martam Dubaija uzņēmusi 5,18 miljonus starptautisku, vairākdienu apmeklētājus, kas ir par 11% vairāk nekā šajā pat periodā pirms gada. Šī izaugsme atbilst Dubaijas ekonomikas programmas D33 ambiciozajiem mērķiem arvien stiprināt Dubaijas kā vadošās pasaules pilsētas pozīcijas uzņēmējdarbības un atpūtas jomā.
Dubaijas kroņprincis un Dubaijas Izpildu padomes priekšsēdētājs Šeihs Hamdans bin Mohammeds bin Rašids Al Maktums (Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum), atzinīgi novērtējot sasniegumu, sacīja: “Aizvadītajā gadā emirāts sasniedz rekordlielu starptautisko viesu apmeklējumu, proti, 17,15 miljonus viesu. 2024. gada pirmaja ceturkšņa viesu skaits liecina, ka Dubaija ir ceļā uz vēl vienu izcilu sniegumu, pārspējot pagājušajā gada apmeklētāju skaitu. Tas nodrošinās, ka tūrisma nozare turpinās savu izaugsmes ceļu saskaņā ar šeiha Mohammeda bin Rašida Al Maktuma (Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum) vīziju un saskaņā ar Dubaijas ekonomikas programmas (D33) mērķiem.”
Nozīmīgākie nozares notikumi
Ārvalstu tūristu skaits pirmajā ceturksnī palielinājās, pateicoties Dubaijas attīstības stratēģijām, kas koncentrējas uz tādiem tūrisma nozares aspektiem kā ilgtspēja, pieejamība, uzņēmējdarbība un inovācijas. Izaugsmi veicināja arī citi svarīgi faktori. Pilsētā notika vairāki nozīmīgi nozares pasākumi, tostarp “Arab Health”, “Gulfood and Dubai International Boat Show”, un durvis vēra jaunas viesnīcas: “The Lana” – pirmais “Dorchester Collection” īpašums Tuvajos Austrumos; “SIRO One Za’abeel” – Dubaijas pirmā fitnesa viesnīca; “Marriott Marquis Dubai” un “Hilton Dubai Creek Hotel & Residences”. Patiesi liela Dubaijas priekšrocība ir tās daudzveidīgas piedāvājums, kas dod iespēju šajā unikālajā vietā plānot savu atpūtu ceļotājiem ar dažādiem ienākumiem, vēlmēm un vajadzībām, savukārt tās lieliskā infrastruktūra, nevainojams serviss un ciešā sadarbība starp pilsētas valdību un privāto sektoru veicina tūrisma nozares nepārtrauktu attīstību.
Dubaijas Tūrisma un tirdzniecības mārketinga korporācijas izpilddirektors Isams Kazims sacīja: “Pateicoties AAE viceprezidenta un premjerministra un Dubaijas valdnieka šeiha Mohammeda bin Rašida Al Maktuma tālredzīgajai vīzijai un vadoties no D33 darba kārtības mērķiem, Dubaija ir apņēmusies vēl vairāk paaugstināt standartus, paplašinot savu tūrisma piedāvājumu ar novatorisku un atšķirīgu pasaules līmeņa infrastruktūru, pieredzi un atrakcijām. Mēs turpināsim uzsākt liela mēroga globālas kampaņas, sadarbosimies ar vietējiem un starptautiskajiem partneriem un izmantosim dažādus mārketinga rīkus, lai Dubaiju popularizētu plašākai auditorijai. Pateicoties mūsu partneru atbalstam, kuriem ir kopīgs redzējums un kuri nodrošina augstas kvalitātes klientu apkalpošanu, Dubaija kļūst par arvien pievilcīgāku pilsētu, ko apmeklēt, kur dzīvot un kur strādāt.”
Galvenie tūrisma tirgi
Dubaija saglabā savu vadošo lomu tūrisma nozarē, izmantojot veiksmīgu stratēģiju un mērķtiecīgu darbību vairāk nekā 80 tirgos.
No janvāra līdz martam Rietumeiropas reģions bija galvenais tūristu avots – 1,138 miljoni tūristu (22% no kopējā skaita). Tai seko Dienvidāzija ar 869 tūkstošiem ceļotāju (17%), NVS valstis un Austrumeiropa ar 817 tūkstošiem ceļotāju (16%). Reģionālā skatījumā Persijas līča Sadarbības padome (GCC) un Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas (MENA) valstis ieņem ceturto un piekto vietu ar attiecīgi 664 tūkstošiem (13%) un 605 tūkstošiem (12%) ieceļotāju. No Ziemeļaustrumāzijas un Dienvidaustrumāzijas Dubaijā reģistrēti 470 000 cilvēku (9%), kam seko Amerika (344 000, 7%), Āfrika (202 000, 4%) un Austrālija (70 000, 1%).
Viesnīcas un viesmīlība
No šī gada janvāra līdz martam Dubaijas viesnīcu noslogojums saglabājās augsts – 83%, kas ir īpaši nozīmīgi, ņemot vērā, ka pilsētas kopējais numuru skaits palielinājās par 2% (līdz 152 000 numuriem). Rezervēto nakšu skaits 2024. gada pirmā ceturkšņa beigās palielinājās par 2% (līdz 11,2 miljoniem), salīdzinot ar 10,98 miljoniem iepriekšējā gadā. Viesnīcas vidējā nakts maksa (ADR) pieauga līdz AED 638, kas ir par 5% vairāk nekā tajā pašā periodā 2023. gadā, un vidējie ieņēmumi par vienu pieejamo numuru (RevPAR) pieauga par 4% līdz AED 527, salīdzinot ar 504 AED pagājušajā gadā. Šie dati apliecina, ka pilsētas viesnīcnieki veiksmīgi uztur konkurētspējīgas cenas un augstus ieņēmumus ar ievērojamu noslogojumu. Pieejamo numuru skaits Dubaijā marta beigās palielinājās līdz 152 162, salīdzinot ar 148 877 numuriem 2023. gada martā, un viesnīcu kompleksu skaits pieauga no 814 līdz 832.
Laikā no janvāra līdz martam kopējais numuru skaits pieczvaigžņu un četrzvaigžņu viesnīcās sasniedza 96 484 un veidoja 64% no kopējā pilsētas viesnīcu piedāvājuma. Vidējais istabu noslogojums svārstījās no 81% līdz 84%. Vienas, divu un trīs zvaigžņu viesnīcas aizņēma 19% no tirgus, piedāvājot 29 100 numurus ar 82% noslogojumu. Viesnīcu dzīvokļu segmentā pirmā ceturkšņa beigās kopumā bija 26 578 numuri, un vidējais noslogojums saglabājās augsts – 84% līdz 85%.
Ilgtspējības iniciatīvas
AAE Ilgtspējas gada ietvaros, kas turpināsies 2024. gadā, Dubaija joprojām ir apņēmusies nodrošināt ilgtspējīgu attīstību, atbalstot globālos un nacionālos mērķus. Tūrisma un viesmīlības nozarei šajā procesā ir galvenā loma, ieviešot programmas un projektus, kas demonstrē pilsētas vides stratēģiju.
Viens no šādiem projektiem ir “Dubai Can” kampaņa “Refill for Life”. Tās ietvaros, divu gadu laikā par 18 miljoniem ir samazinājusi 500 ml plastmasas pudeļu izmantošana. Savukārt kampaņa “Dubai Reef” ir pasaulē lielākais jūras rifu projekts un daļa no Dubaijas centieniem palielināt reģiona zivju krājumus un jūras bioloģisko daudzveidību.
Uzņēmējdarbības stimulēšana
Dubaija rada jaunus izaugsmes ceļus ārpus tradicionālā tūrisma, izmantojot investīcijas, uzņēmējdarbību un globālu talantu piesaisti. Piedāvājot profesionālās apmācības un izglītības programmas, Dubaija ir apņēmusies attīstīt kvalificētu darbaspēku, lai atbalstītu tūrisma nozares izaugsmi.
Turklāt Dubaija rada labvēlīgus apstākļus jaunuzņēmumiem un mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai, sniedzot finansiālu atbalstu, mentoringu un resursus topošajiem uzņēmējiem, savukārt “Intelak Hub” kļūst par reģionālo centru tūrisma, ceļojumu un aviācijas nozares jaunizveidotiem uzņēmumiem.
Dubaija – pasaules mēroga atpūtas un izklaides centrs
Dubaijas gastronomiskais piedāvājums, kas apmierina gan iedzīvotāju, gan apmeklētāju daudzveidīgās gaumes, turpina paplašināties un ir pilsētas tūrisma stratēģijas stūrakmens. Pilsētas kā pasaules kulinārijas galvaspilsētas pozīcija tika nostiprināta ar 18 Dubaijas restorāniem, kas tika iekļauti 2024. gada MENA 50 labāko restorānu sarakstā, un četri no tiem ieņēma četrasaugstākās vietas.
Notiekošā kruīzu sektora paplašināšanās arī sniedz nozīmīgu ieguvumu Dubaijai. Šā gada martā reģionālās jūrniecības un tūrisma iestādes oficiāli noformēja kruīzu Arābijas aliansi – stratēģisku partnerību, kas popularizēs Persijas līci kā kruīza kuģu galamērķi visā pasaulē un sadarbosies, lai uzlabotu pasažieru kruīzu pieredzi, piesaistītu vairāk kruīzu laineru, uzlabotu infrastruktūru ostās un veicinātu ekonomisko izaugsmi kruīzu tūrisma nozarē. Dubaija ir bijusi nozīmīga kruīzu arābijas alianses dalībniece, cieši sadarbojoties ar partneriem, lai izveidotu savstarpēji saistītus un integrētus reģionālos kruīzu pakalpojumus.
Dubaija turpina stiprināt savu reputāciju kā globāls atpūtas un izklaides galamērķis ar jauniem apskates objektiem un pasākumiem, kas piesaista tūristus no visas pasaules. Viens no pēdējiem nozīmīgajiem notikumiem bija “Real Madrid World” tematiskā parka atklāšana, kas ir pirmais šāda veida parks. Tas bija iespējams, pateicoties pagājušā gada oktobrī noslēgtajam ilgtermiņa līgumam starp DET un Madrides futbola klubu “Real”, kas paver jaunas perspektīvas abu organizāciju attīstībai.