Lidojums ATCELTS vai KAVĒJAS. Kādas ir pasažieru tiesības un kompensācija?

21. augusts, 2019

Lidojums atcelts vai kavējas – ne tikai nervi, bet arī iztērētā nauda. Vai pienākas kāda kompensācija, ja lidojuma atcelts vai aizkavējas? Pasaules mēroga aviolīnijas ir vienojušās par galvenajiem principiem, saskaņā ar kuriem tiek kompensēti lidojumi, kas netiek veikti vai tiek uz ilgu laiku atcelti. Aviopasažieriem ir tiesības attiecībā uz reisa ilgstošu aizkavēšanos un atcelšanu. Šīs tiesības attiecas uz regulārajiem reisiem, čārterreisiem (gan vietējiem, gan starptautiskajiem) un arī uz zemo cenu aviokompānijām.

Aviopasažieri, kuri pārvietojas Eiropas ekonomiskajā zonā un no trešajām valstīm uz kādu no šīs zonas valstīm, tiesības aizsargā Regula Nr. 261/2004. Tā paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos. Praksē lidsabiedrības bieži vien kompensācijas labprātīgi neizmaksā, pat ja ir diezgan uzskatāmi redzams, ka pasažierim ir uz to tiesības, tāpēc uzzini savas tiesības:

Ja lidojums atcelts

Ja jums liedz iekāpšanu, jūsu reisu atceļ vai biļetē norādītais galapunkts tiek sasniegts ar vairāk nekā 3 stundu novēlošanos, jums var būt tiesības uz eiro kompensāciju atkarībā no lidojuma attāluma.

  • 250 eiro, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
  • 400 eiro, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekš minēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 km līdz 3500 km;
  • 600 eiro attiecībā uz reisiem, ja lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES.

Ja pasažieriem tiek piedāvāts mainīt maršrutu līdz tā galamērķim, izmantojot citu lidojumu, kura ielidošanas laiks nepārsniedz sākotnēji rezervētā lidojuma paredzēto ielidošanas laiku par 2,3 vai 4 stundām, tad apkalpojošais gaisa pārvadātājs var paredzēto kompensāciju samazināt par 50%.

lidojuma atcelšanas kompensācija

Ja lidojums kavējas

Ja gaisa pārvadātājs, kas nodrošina konkrēto reisu, paredz aizkavēšanos

  • uz 2 stundām un ilgāk reisam, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
  • uz 3 stundām vai ilgāk, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 līdz 3500 km;
  • uz 4 stundām vai ilgāk reisam, kura lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES robežām.

gaisa pārvadātājam ir pienākums Jums nodrošināt ēdināšanu un atspirdzinājuma dzērienu samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku, nepieciešamības gadījumā izmitināšanu viesnīcā (arī transportu līdz viesnīcai), sakaru līdzekļu bezmaksas pieejamību – divi telefona zvani, faksa ziņu vai arī divu elektronisko vēstuļu nosūtīšanu.

Ja reisa kavēšanās ir 5 stundas un ilgāk, gaisa pārvadātāja pienākums ir Jums piedāvāt atmaksāt biļetes vērtību (vajadzības gadījumā kopā ar bezmaksas reisu atpakaļ uz sākotnējo izlidošanas vietu).

Sīkāku informāciju par Jūsu tiesībām variet uzzināt šeit!

lidojuma kavēšanās kompensācija

Pasažieru tiesības iekāpšanas atteikuma, lidojuma klases pazemināšanas, lidojuma atcelšanas vai ilgas kavēšanās gadījumā saskaņā ar Regulu (EK) Nr. 261/2004

NORĀDĪJUMI

  1.  Pasažieriem, kas uzskata, ka viņiem ir pamatots iemesls iesniegt sūdzību pret aviosabiedrību saistībā ar iekāpšanas atteikumu, lidojuma klases pazemināšanu, lidojuma atcelšanu vai ilgu kavēšanos, vispirms jāiesniedz sūdzība aviosabiedrībai, kura veikusi attiecīgo lidojumu. Šajā nolūkā var izmantot šo veidlapu. Saglabājiet veidlapas kopiju savām vajadzībām.
  2.  Ja aviosabiedrība sešās nedēļās no sūdzības saņemšanas nav sniegusi atbildi vai ja atbilde jūs neapmierina, nosūtiet veidlapu (var izmantot aviosabiedrībai nosūtītā oriģināla kopiju) tās dalībvalsts izpildiestādei , kurā starpgadījums noticis.
  3. Ja starpgadījums noticis izlidošanas lidostā ārpus ES, varat sazināties ar valsts izpildiestādi lidojuma galamērķa dalībvalstī.
  4. Šī sūdzības veidlapa izmantojama vienīgi iekāpšanas atteikuma, lidojuma klases pazemināšanas, lidojuma atcelšanas vai ilgas kavēšanās gadījumā.
  5. Visas citas sūdzības, piemēram, sūdzības saistībā ar bagāžu, lidojumu saraksta grozījumiem, kas veikti vairāk nekā 14 dienu pirms jūsu ceļojuma dienas, vai biļetēm, arī vispirms jāiesniedz attiecīgajai aviosabiedrībai. Ja neesat saņēmis atbildi vai ja atbilde jūs
    neapmierina, papildu informāciju saņemsiet, vēršoties jebkuras ES dalībvalsts Eiropas Patērētāju informēšanas centrā
  6. Aizpildiet veidlapu drukātiem lielajiem burtiem.

ANKETU iespējams lejupielādēt ŠEIT

 

Kompensāciju pieprasīt pašam aizņem laiku, kā arī pastāv risks, kad aviokompānija atteiks kompensācijas izmaksu uz nepamatota iemesla, ko pašam grūti pārbaudīt, tāpēc kompensāciju var pieprasīt arī caur starpniecību. REFUNDOR visu izdarīs Tavā vietā, Tev vien jāaizpilda pieteikuma forma šeit. Veiksmīgas kompensācijas iegūšanas gadījumā, Refundor ietur 25% no kopējā kompensācijas apjoma.