No nākamā gada septembra pasažieru vilciens Rīga–Liepāja abos virzienos varētu kursēt divreiz dienā

28. decembris, 2023

Vilcienu piepildījums ikdienas reisos, kas dodas maršrutā Rīga–Liepāja, novembrī sasniedzis 75%, Latvijas Radio informēja “Vivi” jeb “Pasažieru vilciens”. Kaut arī decembrī tas bijis nedaudz mazāks, kopumā deviņos mēnešos vilciena piepildījums pārsniedz 53% (53,71%). Kopumā vērojamas pozitīvas tendences, tāpēc plānots, ka no 2024. gada septembra pasažieru vilciens maršrutā Rīga–Liepāja abos virzienos kursēs divas reizes dienā.

Svētku dienā, 26. decembrī, vilciens no Rīgas uz Liepāju devies papildu reisā, tāpēc iespēja aizbraukt līdz Liepājai ir arī dienas vidū. Svētku dienā paredzētajā papildu reisā Saldus stacijā cilvēku nav daudz, ir aizņemta aptuveni puse no sēdvietām.

Sarmīte ir no Liepājas, viņa izmantojusi vilcienu, lai dotos mājup pēc svētku svinēšanas: “Pēc Ziemassvētku svinēšanas var savlaicīgi atgriezties mājās, pirms darba dienām, jo nedēļa gluži nebūs.”

Sarmīte vilcienu izmanto, kad vien ir tāda iespēja, agros rītos no Liepājas viņa gan nebraucot, jo pulksten 5.02 no rīta esot pārāk agri, bet vakaros no Rīgas atgriezties ar vilcienu mājup uz Liepāju gan esot ērti.

“Ļoti laipni vilciena pavadoņi. Mazliet īsāks laiks jāpavada ceļā. Vēl gribētos jaunus vilcienus. Es izmēģināju jauno vilcienu no Jūrmalas uz Rīgu, – ja tādi kādreiz brauktu uz Liepāju, tad vairāk nekas nav vajadzīgs,” par savu pieredzi stāsta liepājniece.

Šādas iespējas gan tik drīzā nākotnē pasažieri nepiedzīvos. Atbildot uz Latvijas Radio jautājumu, kad varētu notikt līnijas elektrifikācija, VAS “Latvijas dzelzceļš” norādīja, ka uzņēmums pastāvīgi veic ieguldījumus šīs dzelzceļa līnijas infrastruktūrā, lai paaugstinātu vilcienu kustības ātrumu un tādējādi dzelzceļa transports kļūtu ērtāk izmantojams un vēl pievilcīgāks iedzīvotājiem, taču pārskatāmā nākotnē posma Jelgava–Liepāja elektrifikācija nav paredzēta.

Saldus stacijā vilcienā iekāpj tikai divi cilvēki – Latvijas Radio korespondente un vēl viena pasažiere.

Latvijas Radio uzrunā kādu jaunu meiteni, kura vilcienu izmantojusi vairākas reizes. Viņa stāsta par vilciena priekšrocībām: “Šī ir trešā reize, es braucu uz Liepāju ciemos pie māsas. Sakrita laiki, ir arī lētāk. Lielāka iespējamība, ka tiksi uz vilcienu svētku laikā.”

Šajā maršrutā braucienus turpinās nodrošināt ar dīzeļvilcieniem, ir veikti arī sliežu uzlabojumi, lai brauciena laiku samazinātu.

2024. gadā maršrutā Rīga–Liepāja gan ir plānotas izmaiņas, lai vilciens varētu kursēt divas reizes dienā, informēja AS “Pasažieru vilciens” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre.

“Uzņēmums strādā pie dīzeļvilcienu kapitālajiem remontiem, lai palielinātu ritošā sastāva pieejamību. Plānojam no 2024. gada 1. septembra atklāt otro ikdienas reisu Liepājas virzienā, tātad nodrošināt iespēju braukt no Rīgas uz Liepāju un pretējā virzienā braukt divas reizes dienā,” stāsta Zviedre.

Kopumā pasažieru vilciena piepildījums pārsniedz 50%.

“Sēdvietu piepildījums Liepājas ikdienas reisos novembrī bija 75%. Decembrī 61%, ko vērtējam kā ļoti labu, jo 2023. gada deviņos mēnešos kopumā vilciena vidējais piepildījums sasniedza 53,71%. Novembrī un decembrī ir novēroti daži gadījumi, kad kādam pasažierim ir pietrūkusi sēdvieta, bet tas ir tikai īslaicīgi un elektrificētajā zonā, ārpus elektrificētās zonas tās ir bijušas pieejamas,” par šobrīd pieejamo statistiku vairāk stāsta Sigita Zviedre.

Šogad, sākot no 31. jūlija, izdevās atjaunojot ikdienas vilcienu satiksmi starp Liepāju un Rīgu, no rītiem vilciens kursē no Liepājas uz Rīgu, bet vakaros tas dodas no Rīgas uz Liepāju. Cikos nākamā gada septembrī varētu kursēt vilciens vēl vienu reizi dienā, pagaidām neesot skaidrs, jo par to būs jāpanāk vienošanās.

 

Avots: LSM.LV