Vilciena pasažieru pārvadājumu precizitāte decembrī bijusi 95%
“Vivi” vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti saskaņā ar vilcienu kustības grafiku, pērnā gada decembrī ir bijis 95%.
Līdz šim AS “Pasažieru vilciens” pārvadājumu punktualitāte ir bijusi augstākā Eiropas Savienībā, ik gadu saglabājot rādītāju, kas ir tuvu 99%.
Precizitāte ir rādītājs, ar kuru esam līderi Eiropā. Mūsu reisu izpildes precizitātes kritums no ap 99% uz 95% ir vilcienu Dānijā, Nīderlandē un Spānijā punktualitātes robežās. Eiropas vidējais rādītājs ir 88% līmenī. Šobrīd koncentrējam spēkus, lai jauno vilcienu ieviešana atstātu pēc iespējas mazāku ietekmi uz kustības grafiku. Mūsu mērķis ir pēc iespējas ātrāk atgriezties plānotajā grafikā, lai vilcieni pienāktu un atietu precīzi, lai pasažieri var plānot savu laiku. Ja vēlamies jaunu un modernu infrastruktūru un jaunus vilcienus, tas nāk ar zināmām neērtībām, lai kā negribētos to pieņemt.
Galvenie kavējumu iemesli ir saistīti ar vairākiem aspektiem: ar jauno un veco vilcienu tehnisko nepilnību novēršanu, ar infrastruktūras remontiem Jelgavas, Aizkraukles un Skultes virzienā, kur vilcienu kustība tiek organizēta pa vienu sliežu ceļu ierasto divu vietā, un ar dažādiem no uzņēmuma neatkarīgiem ārējiem apstākļiem, piemēram, bojājumiem dzelzceļa infrastruktūrā, satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti dzīvnieki, nelaimes gadījumiem ar cilvēku iesaisti, policijas un neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukumiem.
Infrastruktūras pārvaldītājs VAS “Latvijas dzelzceļš” jau 2022. gadā ir uzsācis plašus modernizācijas darbus dzelzceļa līniju elektrificēšanai un vilcienu kustības ātruma palielināšanai, kā arī tiek pārbūvētas dzelzceļa stacijas un pieturas punkti. Tas tiek darīts, lai uzlabotu dzelzceļa pasažieru ērtības, dzelzceļa pieejamību, veicinātu vilcienu kustības ātrumu un satiksmes drošību, turklāt darbi tiek īstenoti, nepārtraucot vilcienu kustību attiecīgajās dzelzceļa līnijās. Vērienīgu dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbu īstenošana, paralēli nodrošinot dzelzceļa transporta nepārtrauktu, drošu un efektīvu darbību, ir izaicinoša un sarežģīta.
Saistībā ar jaunajiem vilcieniem arī ir gaidāms salāgošanas process, lielākā daļa konstatēto defektu tiek novērsti atbilstoši līgumā paredzētajiem garantijas un defektu novēršanas punktiem. Tos gadījumus, kad tas nav iespējams, ražotājs pašlaik analizē atbilstoši mūsu iesniegtajām pretenzijām. Šie vilcieni atgriezīsies pasažieru pārvadājumos, kad būsim guvuši pilnu pārliecību, ka “Škoda Vagonka” ir novērsusi visus defektus.
Jauno elektrovilcienu elektrosistēmā ir vairāk nekā 6000 elektrosavienojumu. Lai arī ir veikta elektrovilciena tipa sertifikācija, pārbaudes testi un katra ritošā sastāva pieņemšana ekspluatācijā, tomēr daļu no tehniskām nepilnībām var konstatēt tikai reālos apstākļos ikdienas kustībā maršrutos.
Avots: vivi.lv