Zasulauka dzelzceļa stacijai meklē telpu nomniekus; pieļauj viesnīcas iekārtošanu
Viena no lielākajām dzelzceļa staciju ēkām – Zasulauka stacija – pēdējos gados stāv pustukša. Kādreiz tajā atradās gan kafejnīca, gan pārtikas veikals un tika nodrošināti citi pakalpojumi, bet pašlaik tajā valda diezgan liels klusums. Tagad daļai telpu tiek meklēts nomnieks, un viens no piedāvājumiem – izmantot telpas viesnīcai.
Pirms vairāk nekā 100 gadiem celtās Zasulauka stacijas telpu kopplatība ir vairāk nekā 1300 kvadrātmetri. Pašam dzelzceļam tik daudz telpu nevajag, tāpēc tiek meklēts risinājums.
Kādreiz stacijā bijuši darbinieku dzīvokļi
Stacija nav tukša, Zasulaukā joprojām ir dežurants, jo vilcienu kustība ir jāvada, pastāstīja “Latvijas dzelzceļa” industriālā mantojuma eksperts Toms Altbergs. Turpat blakus ir Zasulauka depo jeb “Vivi” remontiecirknis, kā arī Bolderājas dzelzceļa līnija. Ēka celta laikā, kad apkārtne strauji industrializējās.
“Tas sākās ar Tapešu fabriku, tāpēc te ir Tapešu iela. 20. gadsimta sākumā te ir uzskaitīti aptuveni 40 uzņēmumi, kuri izmantoja staciju, lai iekrautu produkciju un izkrautu izejvielas, līdz ar to tāda vienkārša maza starpstacija, kā tas sākumā bija Bolderājas līnijā, bija pārvērtusies par lielu dzelzceļa mezglu,” ieskatu stacijas vēsturē sniedza Altbergs.
1912. gadā būvētajā ēkā daļā telpu atradās dzīvokļi, kurā mita stacijas personāls:
“Nekādi “cara apartamenti” te nebija, te bija citi apartamenti. Iznomājamās telpās kādreiz bija dzīvokļi. Stacijas priekšnieks bija darbā 24 stundas diennaktī. Viņam bija jāatbild par vilcienu kustību, apstādījumiem, puķu dobēm un tā tālāk. Protams, ka viņam bija jādzīvo uz vietas, tāpēc arī otrajā stāvā bija stacijas priekšnieka un viņa palīgu dzīvokļi, un apakšā bija dzīvoklis sargam.”
Vēlāk telpās izvietota namu pārvalde, kas apkalpoja dzelzceļa ēkas. Tagad aptuveni trešā daļa telpu tiek iznomātas kā komercplatības. Lai tās pielāgotu viesnīcas pakalpojumiem, gan būtu nepieciešama pārbūve, norādīja Altbergs:
“Inventarizācijas lietās tie ir kabineti. Protams, viesnīcu var iekārtot arī kabinetā, bet tam ir nepieciešama lielāka pārbūve. Tas faktiski ir uzņēmēja jautājums, ko viņš ar šīm telpām plāno darīt.”
Nekustamo īpašumu nozares pārstāvis: Viesnīca būtu labākais risinājums
Nekustamo īpašumu nozares pārstāvis Aigars Zariņš šo sauca par interesantu piedāvājumu:
“Tas ir ļoti interesants un radošs piedāvājums – dzelzceļa stacijā “Zasulauks” taisīt viesnīcu. Tūrisms, kā mēs zinām, pieaug, sevišķi Rīgā, vasarā. Protams, tagad ir ļoti populāra īstermiņa īre “Booking.com” un “Airbnb”, kas būtu tiešais konkurents tāda veida īslaicīgai izmitināšanai, kā tur ir domāts, bet kopumā tas ir labākais risinājums. Jo nevaru iedomāties, kam citam tur varētu iznomāt.
Nekādām tirdzniecības platībām vai birojiem, visdrīzāk, tā vieta nav piemērota. Bet viesnīca šķiet interesants, savdabīgs, neparasts piedāvājums.”
Šīs nav vienīgās brīvās telpas, ko piedāvā “Latvijas dzelzceļš”. Šobrīd piedāvājumā ir telpa Vecāķu stacijā, kur, pēc dzelzceļa pārstāvja paustā, jau uzreiz varot rīkot izstādes. Tāpat arī lielākajā daļā Jūrmalas staciju ir brīvas telpas – gan Bulduros, Lielupē, Priedainē, gan Majoros un citviet.
Altbergs gan piebilda, ka dažas no ēkām atrodas “nekurienē”, piemēram, meža vidū, un tām būšot grūti atrast nomnieku. Uzņēmumā šobrīd izveidota jauna komercdirekcija, kas apzina pieejamās platības, un tapšot plāns, kā tās apsaimniekot.
Avots: LSM.LV