airBaltic provizoriskie rezultāti par otro ceturksni un prognozes trešajam ceturksnim
Latvijas lidsabiedrība airBaltic šodien publicēja atjauninātu informāciju pirms 2025. gada pirmo sešu mēnešu finanšu rezultātu publicēšanas, kas notiks 13. augustā. Atjaunotā informācija sniedz sākotnējo ieskatu par uzņēmuma nesenajiem darbības rezultātiem, būtiskākajiem sasniegumiem otrajā ceturksnī un perspektīvām turpmākajiem vasaras mēnešiem.
Zemāk esošajā tabulā attēlotas gaidāmās galveno rādītāju tendences un salīdzinājums ar pirmā ceturkšņa rezultātiem.
Pozīcija | Janvāris – marts 2025 (reālie dati) | Aprīlis – jūnijs 2025 (prognoze) | Jūlijs – septembris 2025 (prognoze) |
---|---|---|---|
Pārvadātie pasažieri | +7,4% pret 2024. gada 1. ceturksni | +6% to +7,5% pret 2024. gada 2. ceturksni | (3%) līdz (1%) pret 2024. gada 3. ceturksni |
Vietu piepildījums (%) | 0,0 procentpunkti pret 2024. gada 1. ceturksni | +2 procentpunkti līdz +3 procentpunkti pret 2024. gada 2. ceturksni | 0 procentpunkti līdz (2 procentpunkti) pret 2024. gada 3. ceturksni |
Biļešu ienesīgums | (7,7%) pret 2024. gada 1. ceturksni | (1,5%) līdz (0,5%) pret 2024. gada 2. ceturksni | +6% līdz +9% pret 2024. gada 3. ceturksni |
RASK | (5,7%) pret 2024. gada 1. ceturksni | +2,5% līdz +4% pret 2024. gada 2. ceturksni | +5% līdz +9% pret 2024. gada 3. ceturksni |
ASK (regulāro reisu tīklā) | +2,6% pret 2024. gada 1. ceturksni | +1,5% līdz +2,5% pret 2024. gada 2. ceturksni | (3%) līdz (2%) pret 2024. gada 3. ceturksni |
airBaltic izpilddirektora pienākumu izpildītājs un operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis: “2025. gada otrajā ceturksnī mūsu darbība Baltijā saglabājās stabila un ar pārliecinošu darbību mūsu maršrutu tīklā, kas savieno Rīgu, Tallinu, Viļņu un plašāku reģionu. Darbības rādītāji, tostarp lidmašīnu dzinēju pieejamība, atbilda mūsu prognozēm. Ņemot vērā lielo pieprasījumu vasaras periodā, mēs esam labā pozīcijā, lai turpinātu stiprināt airBaltic lomu mūsu galvenajos tirgos.”
2025. gada otrā ceturkšņa provizoriskie rezultāti liecina par stabilu operacionālo darbības rādītāju pieaugumu gada griezumā. Sagaidāms, ka pasažieru skaits otrajā ceturksnī palielināsies par aptuveni 6%-7,5% salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn. Šie dati iekļauj jau publicētos rādītājus par aprīli (410 000 pasažieru, kāpums par 12% gada griezumā) un maiju (458 000 pasažieru, kāpums par 6% gada griezumā).
Paredzams, ka biļešu ienesīgums otrajā ceturksnī, salīdzinot ar 2024. gada attiecīgo ceturksni, stabilizēsies -1,5% līdz -0,5% robežās, norādot uz ievērojamu uzlabojumu pēc sarežģītajiem tirgus apstākļiem ziemas sezonā.
Turklāt tiek prognozēts, ka RASK (ieņēmumi uz vienu pieejamo sēdvietu kilometru) otrajā ceturksnī gada griezumā pieaugs par 2,5%-4%, pateicoties stabilam pieprasījumam un uzlabotai cenu politikai. Savukārt lidsabiedrības produktivitāte turpina uzlaboties, un paredzams, ka ASK (pieejamie sēdvietu kilometri) regulāro reisu tīklā gada salīdzinājumā pieaugs par 1,5%-2,5%, atspoguļojot airBaltic pastāvīgo apņemšanos stiprināt savienojamību un maršruta tīkla kapacitāti. Paredzams, ka vidējais vietu piepildījums otrajā ceturksnī sasniegs 79%-81%, ieskaitot jau publicētos rezultātus par aprīli (77,8%, kāpums par 1,7 procentpunktiem gada griezumā) un maiju (78,6%, kāpums par 3,4 procentpunktiem gada griezumā).
airBaltic finanšu direktors Vitolds Jakovļevs: “Pirmais ceturksnis bija izaicinošs saistībā ar biļešu ienesīgumu un degvielas cenu svārstībām. Tomēr, ņemot vērā provizoriskos datus, mēs sagaidām, ka otrajā ceturksnī, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, būs vērojama vairāku rādītāju uzlabošanās, tai skaitā attiecībā uz RASK un vietu piepildījumu. Arī pašreizējās prognozes trešajam ceturksnim liecina par pozitīvu tendenci, jo īpaši ienesīguma rādītāju ziņā. Nākotnes rezervācijas joprojām pārsniedz 2024. gada līmeni, un kopējie ieņēmumu rādītāji apstiprina mūsu prognozes visam gadam. Vienlaikus turpinām uzraudzīt ģeopolitiskos riskus, īpaši Tuvajos Austrumos, kas var ietekmēt degvielas cenas un pieprasījumu atsevišķos maršrutos. Tomēr tirgus apstākļi un nākotnes tendences kopumā joprojām ir labvēlīgas.”
Ņemot vērā, ka rezervāciju skaits trešajam ceturksnim par 3% pārsniedz skaitu attiecīgajā ceturksnī pērn un vēl joprojām ir pieejama kapacitāte pēdējā brīža rezervācijām, airBaltic paredz, ka pozitīvā tendence ieņēmumu ziņā turpināsies arī trešajā ceturksnī, ko veicinās labvēlīgi makroekonomiskie apstākļi lidsabiedrības galvenajos tirgos. Lidsabiedrība sagaida, ka biļešu ienesīgums gada salīdzinājumā pieaugs par 6%-9%, un tiek prognozēts, ka RASK palielināsies par 5%-9%. Tikmēr pasažieru skaits gada griezumā varētu samazināties par 4%-3%, ņemot vērā plānoto produktivitātes jaudas kritumu.
Pateicoties stabiliem otrā ceturkšņa rezultātiem un pozitīvām prognozēm trešajam ceturksnim, airBaltic saglabā nemainīgu prognozi, kas paredz šogad pārvadāt 5,2-5,4 miljonus pasažieru, pateicoties maršrutu tīkla kapacitātes kāpumam par 3% un lidmašīnu nomas jeb ACMI pakalpojumu pieaugumam par 20%.
airBaltic nodrošina lidojumus teju 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. Pilns airBaltic lidojumu saraksts un biļetes ir pieejamas uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.
Par airBaltic īsumā:
airBaltic (Air Baltic Corporation AS) ir vadošā lidsabiedrība Baltijā un viens no visstraujāk augošajiem gaisa pārvadātājiem Eiropā. Kā hibrīda lidsabiedrība tā apvieno gan tradicionālo, gan zemo cenu pārvadātāju priekšrocības. Ar teju 130 maršrutiem no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas. airBaltic savieno Baltiju ar vairāk nekā 70 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā.
airBaltic dibināta 1995. gadā un šobrīd veic lidojumus ar vienu no jaunākajām flotēm Eiropā, kurā ir 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, un nodarbina vairāk nekā 2 800 cilvēku. 2025. gada februārī airBaltic kļuva par pirmo Eiropas lidsabiedrību, kas savos lidojumos piedāvā bezmaksas ātrgaitas SpaceX Starlink internetu.
Galvenais uzņēmuma akcionārs ir Latvijas valsts ar 97,97% akciju, kamēr privātiem akcionāriem pieder 2,03%. 2025. gada janvārī Lufthansa Group paziņoja par ieguldījumu airBaltic mazākuma daļas iegādē. Darījumu paredzēts noslēgt 2025. gada otrajā ceturksnī.
airBaltic apņemšanās sasniegt izcilību ir novērtēta ar vairākiem prestižiem apbalvojumiem, tostarp Skytrax trīs gadus pēc kārtas ir atzinusi airBaltic par labāko lidsabiedrību savā reģionā. Savukārt 2023. gadā APEX piešķīra uzņēmumam Pasažieru izvēles balvu par labāko apkalpošanu lidmašīnās Eiropā, un 2024. gadā airBaltic saņēma APEX Četru zvaigžņu lidsabiedrības balvu, atzīstot apņemšanos nodrošināt augstas kvalitātes ceļošanas pieredzi. Papildus tam 2024. gadā airBaltic tika apbalvota ar PROS AI Inovatora balvu par mākslīgā intelekta izmantošanu, lai optimizētu darbību. 2025. gadā airBaltic pirmo reizi tika iekļauta globālās aģentūras Airline Ratings reitingos, kas to atzina par vienu no 50 drošākajām lidsabiedrībām pasaulē un ierindoja pasaules labāko lidsabiedrību sarakstā.