airBaltic uzrāda vislabākos pirmā ceturkšņa rezultātus savā pastāvēšanās vēsturē

11. maijs, 2023

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic 2023. gadu sākusi ar pozitīviem galvenajiem uzņēmējdarbības rādītājiem. Uzņēmums sasniedzis 105,1 miljonu eiro ieņēmumus, kas ir par 75% vairāk nekā 2022. gadā, kā arī tie ir lielākie jebkad reģistrētie ieņēmumi pirmajā ceturksnī aviokompānijas vēsturē. Jāizceļ, ka pārvadāto pasažieru skaits pieauga par 77%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksni. Taču vietu piepildījums palielinājās līdz 71.0%, kas iezīmē pieaugumu par 8,5 procentpunktiem iepretī 2019. gadam. Turklāt airBaltic uzņēmējdarbības rādītāju pozitīvā trajektorija 2023. gada pirmajā ceturksnī ir veicinājusi trīskāršu samazinājumu neto rezultāta pozīcijā – zaudējumiem sarūkot līdz -11,4 miljoniem eiro, salīdzinot ar 2022. gadu. Vienlaikus tas ir labāks rādītājs nekā pirmspandēmijas pirmajā ceturksnī 2019. gadā.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: 2023. gada pirmā ceturkšņa rādītāji ir pārspējuši mūsu gaidas, mērķtiecīgi virzot airBaltic uz spēcīgiem komerciāliem rādītājiem un noturīgu rentabilitāti. Šogad mūsu uzstādījums ir sasniegt 700 miljonu eiro ieņēmumus un arī ievērojamu pārvadāto pasažieru pieaugumu, līdz 2023. gada izskaņai pārvadājot 4,4 miljonus pasažieru.”

“Raugoties vēl uz 2023. gadu, mēs turpināsim līdz šim uzņemto veiksmīgo kursu ceļā uz IPO 2024. gadā. Mūsu pamata mērķi saglabājas nemainīgi – nodrošināt labāko savienojamību starp Baltijas valstīm, kas ir viens no svarīgākajiem nākotnes Eiropas biznesa centriem, un pasauli. Tāpat arī uzlabot pasažieru pieredzi un sniegt būtisku ieguldījumu ekonomikā,” piebilsta Gauss.

2023. gada pirmajos trīs mēnešos airBaltic pārvadāja 770 tūkstošus pasažieru jeb, kā jau iepriekš minēts, par 77% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Veikto lidojumu skaits palielinājās par 47% un sasniedza 11,4 tūkstošus lidojumu. Šis skaits ietver arī 100 lidojumus ar citu lidsabiedrību īstermiņa nomas lidmašīnām.

Pozīcija Janvāris–Marts, 2023 Janvāris–Marts, 2022 Izmaiņas Janvāris–Marts, 2019 Izmaiņas
Ieņēmumi EUR 105,1 miljoni EUR 60,1 miljoni 75% EUR 75,6 miljoni  39%
Neto rezultāts (zaudējumi) (EUR 11,4 miljoni) (EUR 37,4 miljoni) EUR 26 miljoni (EUR 30,9 miljoni) EUR 19,5 miljoni
Pārvadātie pasažieri 770 tūkstoši 435 tūkstoši  77% 818 tūkstoši   (6%)
Kopējie veiktie lidojumi 11,4 tūkstoši 7,7 tūkstoši 47%  12,8 tūkstoši  (11%)
Vietu piepildījums  71,0% 53,4%  17,5 pp  62,5% 8,5 pp 

airBaltic nodrošina lidojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem no Rīgas, Tallinas, Viļņas un Tamperes, piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Skandināvijā, NVS un Tuvajos Austrumos. Pilns airBaltic lidojumu saraksts un biļetes ir pieejamas uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.

Par airBaltic īsumā:

airBaltic (Air Baltic Corporation AS) savieno Baltijas reģionu ar vairāk nekā 70 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Pēdējos 27 gados airBaltic kļuvusi par spēcīgu, rentablu un starptautiski cienījamu lidsabiedrību, kas nodarbina vairāk nekā 2 200 darbinieku. airBaltic ir visatpazīstamākais Latvijas starptautiskais zīmols un nodrošina vairāk nekā 2,5% no Latvijas IKP. airBaltic veic lidojumus ar 41 Airbus A220-300 lidmašīnu. airBaltic ir saņēmusi vairākus starptautiskus apbalvojumus par izcilību, inovatīviem pakalpojumiem un saviem sasniegumiem, pateicoties veiksmīgai uzņēmējdarbības restrukturizēšanai. Skytrax piešķīrusi Latvijas lidsabiedrībai airBaltic piecu zvaigžņu COVID-19 drošības reitingu un 2022. gada Labākās lidsabiedrības Austrumeiropā balvu. Papildus tam lidsabiedrību drošības, piedāvājuma un Covid-19 novērtēšanas aģentūra Airlineratings.com iekļāvusi airBaltic starp TOP 20 pasaules aviokompānijām, kas visveiksmīgāk īstenojušas Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumus. 2018. un 2019. gadā airBaltic tika apbalvota ar ATW Tirgus līdera balvu. 2019. gadā airBaltic saņēma Airline Strategy Nozares līderības balvu (Sector Leadership Award). airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 97,97% akciju, kamēr pārējiem akcionāriem pieder 2,03%.