“FlixBus” nosauc Latvijas iedzīvotāju populārākos autobusu ceļojumu galamērķus
Salīdzinot ar aizvadīto gadu, 2023. gadā Latvijā ievērojami pieaudzis tālsatiksmes autobusu
pasažieru skaits. Mihals Lemans (Michal Leman),“FlixBus” rīkotājdirektors Baltijas valstīs,
norāda, ka ekonomiskās lejupslīdes apstākļos cilvēki vēlas ietaupīt finanšu līdzekļus un izvēlas
videi draudzīgākus ceļošanas veidus. Latvijā tālsatiksmes autobusu operators “FlixBus”
nodrošina astoņus tālsatiksmes galamērķus, un šogad populārākie no tiem bijuši – Tallina,
Viļņa un Kauņa.
Šī gada jūlijā “FlixBus”, sadarbojoties ar “Tallink”, nodrošināja savienotos maršrutus no
dažādiem autobusu atiešanas punktiem Baltijas valstīs uz Somiju, kas ceļotāju vidū bijuši atzinīgi
novērtēti, atzīst Mihals Lemans. “Tā mēs ne tikai paplašinājām savu darbību, bet arī veicinājām
plašāka mēroga savienojamību un atbildību pret vidi,” sacīja M. Lemans. Viņš norāda, ka “zaļais
maršruts” ziemeļu kaimiņu virzienā, stiepjas no Varšavas līdz Vāsai, iekļaujot arī braucienu ar
kuģi no Tallinas uz Helsinkiem.
M.Lemans norāda, ka autobusu pasažieru skaita pieaugums atspoguļo divas galvenās
tendences, proti, patērētāji meklē izdevīgākās ceļošanas iespējas un videi draudzīgākās
alternatīvas lidojumiem.
“Ekonomisko izaicinājumu laikā ceļošanas paradumi mainās. Cilvēki meklē izdevīgākās
alternatīvas, jo vēlme ceļot nezūd,” apstiprina M. Lemans. Viņš uzskata, ka mobilitāte ir
cilvēktiesību fundaments, kas ietver vairāk par nokļūšanu no punkta A līdz B. “Cilvēkiem būtu
jānodrošina iespēja ceļot un iepazīt pasauli, neatkarīgi no tā, kur viņi dzīvo un kāds ir viņu
ekonomiskais stāvoklis,” viņš norāda.
M. Lemans uzskata, ka pieprasījums pēc tālsatiksmes autobusu pārvadājumiem atspoguļo arī
globālo cīņu pret klimata pārmaiņām un vides piesārņojumu. “Ilgtspēja ceļotājiem ir kļuvusi
svarīgāka – īpaši jaunajai paaudzei, kas autobusu satiksmi uzskata par videi draudzīgāku
ceļošanas veidu. Šis ceļošanas veids atspoguļo viņu vērtības,” tā M.Lemans.
M. Lemans piebilst, ka “FlixBus” ir svarīgi samazināt kopējo siltumnīcefekta gāzu izmešu
apjomu, jo īpaši pilsētās, tādejādi veicinot tīrāku un veselīgāku pilsētvidi. “Ilgtspēja ir
neatņemama “FlixBus” DNS sastāvdaļa, un mūsu misija ir veicināt videi draudzīgāku domāšanu
ceļojot. Tāpat mēs aktīvi testējam ar ūdeņradi darbināmus autobusus, kas ir piemēroti
tālsatiksmes braucieniem, aprīkojam autobusu jumtus ar saules paneļiem, kā arī šobrīd attīstām
pilnībā elektriskus tālsatiksmes autobusus.”
2022. gadā, izvēloties “FlixBus” un “FlixTrain”, pasažieriem izdevies nepieļaut 800 000 tonnu
oglekļa dioksīda izdalīšanos. Turklāt, kopš 2015. gada uzņēmumam kopā ar pasažieriem ir
izdevies kompensēt vairāk nekā 98 000 tonnu CO 2 , veicot brīvprātīgus maksājumus biļešu
rezervēšanas laikā, lai kompensētu siltumnīcefekta gāzu izmešus. Ceļošana ar “FlixBus” ir vismaz
piecas reizes videi draudzīgāka nekā ceļošana ar automašīnu un vismaz astoņas reizes videi
draudzīgāka nekā ceļošana ar lidmašīnu.
“Mūsu autobusi patērē mazāk degvielas, un to siltumnīcas gāzu izmešu līmenis ir ļoti zems.
Protams, ir grūti doties ceļojumos, pilnībā izvairoties no CO 2 emisijām pat videi visdraudzīgākajā
autobusā. Tādēļ katram pasažierim piedāvājam brauciena rezervēšanas laikā iespēju
samazināt “FlixBus” autobusa ietekmi uz vidi, biļetes cenai pievienojot automātiski aprēķinātu
CO 2 emisiju kompensāciju. Šo ziedojumu mēs tālāk ieguldām sertificētos klimata aizsardzības
projektos,” norāda M. Lemans.
Par “Flix”
“Flix” ir sabiedriskā transporta pakalpojumu nozares uzņēmums, kas piedāvā klimatam draudzīgas alternatīvas ērtai un izdevīgai ceļošanai, izmantojot “FlixBus” un “FlixTrain” zīmolus. “Flixbus” apkalpo 53 maršrutus Baltijā. Latvijā “Flix” piedāvā 8 ceļojumu galamērķus, kam nav starpsavienojuma: Austrija, Čehija, Slovākija, Somija, Lietuva, Igaunija, Polija un Vācija. Latvijā “FlixBus” sadarbojas ar “TT Transcom”. 2018. gadā “Flix” sāka izmantot pirmos “zaļos” tālsatiksmes vilcienus, uzsāka pilotprojektu, pasažieru pārvadāšanai izmantojot pilnībā elektriskus tālsatiksmes autobusus, un 2021. gadā laida klajā pirmos ar biogāzi darbināmos tālsatiksmes autobusus Eiropas Savienībā.