Nedienas ar elektrovilcieniem turpinās – pasažierus var pārvadāt tikai 40% sastāvu

22. februāris, 2024

Problēmas ir teju 60% jauno elektrovilcienu, un patlaban pasažierus var pārvadāt tikai septiņi no 17 sastāviem. Šobrīd kursē par pieciem jaunajiem vilcieniem mazāk nekā pirms mēneša, Latvijas Radio noskaidroja uzņēmumā “Pasažieru vilciens” (PV), kur atzina, ka būtiskākās kļūmes ir ar vilcienu elektroniku un dažādiem sensoriem.

PV pārstāvis Edgars Butāns pastāstīja, ka jauno vilcienu pārbaudēs piedalās arī piegādātāja “Škoda Vagonka” personāls:

“Tiem elektrovilcieniem, kuriem iepriekš tika konstatēti kādi defekti, šobrīd tiek veiktas dinamiskās pārbaudes.

Tas nozīmē to, ka, atkarībā no iepriekš konstatētā defekta rakstura, ar katru vilcienu tiek nobraukti vismaz 200 vai 600 kilometru, attiecīgi imitējot braucienu atbilstoši kustības grafikam.

Šajās pārbaudēs piedalās arī “Škoda” personāls, [kas] nepieciešamības gadījumā reaģē, ja tiek konstatēti kādi defekti.”

To, kad pasažierus varēs pārvadāt visi sastāvi, PV nespēja pateikt.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (“Progresīvie”) uzņēmumam “Škoda Vagonka” ir noteicis, ka līdz marta pirmajai dekādei gataviem ir jābūt 95% jauno elektrovilcienu. Pretējā gadījumā čehu kompānijai piemēros sodu.

 

Avots: LSM.LV