Post

“Pasažieru vilciens” izsolīs 20 elektrovilcienu vagonus

15. marts, 2024

AS “Pasažieru vilciens” (PV) elektroniskā izsolē no šodienas līdz 15. aprīlim atkārtoti izsolīs divdesmit elektrovilcienu vagonus, liecina PV publiskotā informācija.

Izsoles noteikumos norādīts, ka tiks izsolīti ER2 un ER2T sērijas elektrovilcienu vagoni – motorvagoni, galvas vagoni un piekabes vagoni (pavisam 20 vienības), kuriem ir izbeigta ekspluatācija.

PV pārstāvji norādīja, ka regulāro reisu izpildei PV nepieciešami 22-23 elektrovilcienu sastāvi. Patlaban elektrovilcienu parku kopumā veido 17 jaunie “Škoda Vagonka” vilcieni un 18 vecie elektrovilcieni ar četriem vagoniem.

Tādējādi, ņemot vērā jauno elektrovilcienu pakāpenisku ieviešanu apritē, uzņēmums pārskata esošo elektrovilcienu parku, organizējot atkārtotu izsoli un izsolot 20 veco elektrovilcienu vagonus, kas pasažieru pārvadāšanai vairs nav nepieciešami.

Izsoles otrajā pielikumā norādīts, ka tiek izsolīti pieci ER2 sērijas elektrovilcienu piekabes vagoni, kur mazākā izsoles sākumcena piekabes vagonam ir 15 510 eiro, bet lielāka – 24 446 eiro.

Tāpat tiek izsolīti 11 ER2 sērijas elektrovilcienu motorvagoni, kur mazākā izsoles sākumcena motorvagonam ir 15 406 eiro, bet lielākā – 51 997 eiro.

Papildus tiek izsolīti arī divi ER2 sērijas elektrovilcienu galvas vagoni, kur mazākā izsoles sākumcena galvas vagonam ir 37 896 eiro, bet lielākā – 49 739 eiro.

Savukārt no ER2T sērijas elektrovilcienu vagoniem tiek izsolīts viens galvas vagons, kura izsoles sākumcena ir 13 547 eiro, kā arī viens motorvagons, kura izsoles sākumcena ir 19 407 eiro.

Izsoles solis visiem vagonu veidiem ir 500 eiro.

Tāpat izsoles noteikumos norādīts, ka vagonu uzbūves gads ir no 1972.gada līdz 1988.gadam, kur mazākais vagona kopējais ekspluatācijas nobraukums ir 2,7 miljoni kilometru, bet lielākais – 6,1 miljons kilometru.

Kopumā visi vagoni vizuāli ir apmierinošā stāvoklī, bez izteiktiem virsbūves un salona aprīkojuma defektiem, lai arī atsevišķiem vagoniem ir demontēts to salona aprīkojums, kā arī minimālā sastāvā atsevišķi tehnoloģiskie mezgli, norādīts izsoles noteikumos.

Iepriekšēja izsole par divdesmit elektrovilcienu vagoniem noslēdzās bez rezultāta.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

 

Avots: LETA