Pēc dinamiskām pārbaudēm jaunos elektrovilcienus atgriež pasažieru pārvadājumos
Drošai vilcienu atgriešanai pasažieru pārvadājumos, AS “Pasažieru vilciens”, klātesot “Škoda Vagonka” inženieriem, Tukuma dzelzceļa līnijā veic dinamiskās pārbaudes tiem jaunajiem vilcieniem, kurus ražotājs ir atgriezis pēc defektu novēršanas, informēja “Vivi” komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns.
Katra sastāva dinamiskās pārbaudes tiek veiktas vienu vai trīs dienas atkarībā no novērstā defekta specifikas un ietekmes uz vilciena darbību. Ar katru vilcienu tiek nobraukti 200 vai 600 kilometri, imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam, tostarp katrā pieturvietā apstājoties, atverot un aizverot durvis.
Šobrīd pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti seši jaunie elektrovilcieni, savukārt līdz nedēļas beigām plānots pievienot vēl divus sastāvus, pakāpeniski turpinot to skaitu palielināt.
“Ar dinamiskajām pārbaudēm vēlamies pārliecināties par to, vai novērsti konkrētajā vilcienu sastāvā konstatētie defekti, lai ar maksimālu pārliecību par kvalitāti atgrieztu jaunos vilcienus regulārajos pārvadājumos. “Škoda Vagonka” ir rīkojušies atbildīgi gan nodrošinot papildu darbiniekus remontam, gan arī inženieru klātbūtni dinamiskajās pārbaudēs, sadarbojamies, lai iespējami ātri varētu atgriezties pie mums ierastās vilcienu kustības precizitātes un pasažieri varētu braukt ērtos un klusos vilcienos,” uzsvēra AS “Pasažieru Vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Jau vēstīts, ka jauno elektrovilcienu ekspluatācijas risku mazināšanas plāns paredz: jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām; gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, kad jāpārved pasažieri; jaunie elektrovilcieni, kas pašlaik nekursē un kuriem notiek defektu novēršana, pēc tās satiksmē atgriezīsies kopā ar “Škoda Vagonka” inženieri; samazināts iepriekš palielināto reisu skaits elektrificētajās dzelzceļa līnijās, samazinot reisu skaitu, un izvēlēti tādi, kuriem ne ilgāk kā 30 minūšu laikā pirms un pēc pieejams cits reiss. Uzlabota pasažieru apziņošanas kārtība vilcienu kavējumu gadījumos.
Savukārt februāra sākumā AS “Pasažieru vilciens” mašīnisti instruktori, mācību instruktori un inženieri “Škoda Vagonka” speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apguva rīcības nestandarta un avārijas situācijās, piemēram, defektu konstatēšanu, bateriju uzlādes problēmu risināšanu un elektrovilciena avārijas vilkšanu.
Jau līdz šim 74 AS “Pasažieru vilciens” darbinieki ir piedalījušies un pabeiguši vairākas sertificētas “Škoda Vagonka” mācības, iegūstot pavisam 252 sertifikātus, kā arī visi 80 mašīnisti ir izgājuši pilnu kursu pēc “Škoda Vagonka” izstrādātā mācību plāna un materiāliem elektrovilcienu vadībai standarta apstākļos.
AS “Pasažieru vilciens” pasažieru aptauju 2023. gada jūlijā piecās dzelzceļa līnijās veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija “Kantar”, kopumā aptaujājot gandrīz 3900 pasažieru. Izlases struktūra veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmu katrā no dzelzceļa līnijām. Pasažieri tika aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos vilcienu kursēšanas laikos, kā arī visos dzelzceļa līniju posmos.
Par vilciena pasažieru pārvadātāju “Vivi”
“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”.
AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”. 2022. gadā tika pārvadāti 15,7 miljoni pasažieru, 98,8% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 970 darbinieku.