Pirmajā pusgadā lidosta “Rīga” apkalpojusi 2,22 miljonus pasažieru

8. jūlijs, 2022

Lidosta “Rīga” šā gada janvārī–jūnijā apkalpojusi 2,22 miljonus pasažieru jeb tikpat, cik visa 2020. gada laikā, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem pirmajā pusgadā.

Šā gada jūnijā lidostā apkalpoti gandrīz 550 tūkstoši pasažieru, kas, salīdzinot ar 2019. gada jūniju, ir samazinājums par 28 procentiem. Pasažieru skaita samazinājums zem 30 % atzīmes sasniegts pirmo reizi pēc pandēmijas izraisītās krīzes.

“Atkopšanās pēc Covid-19 nozarē pašlaik notiek salīdzinoši strauji. Jūnijā no saviem pirmspandēmijas laika rādītājiem atpaliekam par mazāk nekā trešdaļu. Lai gan tranzīta pasažieru īpatsvars Rīgā kopš lidojumu aizlieguma Krievijas un Baltkrievijas virzienos ir samazinājies no 30 līdz 17 procentiem, esam spējuši šo samazinājumu kompensēt ar plašu un pasažieriem ērtu vasaras ceļojumu tiešo galamērķu klāstu, kas jau ir ļoti tuvs tam, ko piedāvājām pirms pandēmijas. Turklāt esam laikus parūpējušies par nepieciešamo darbinieku piesaisti – pašlaik lidostā strādā vairāk darbinieku kā pirms pandēmijas, un lidostu “Rīga” pašlaik būtiski neskar Eiropas lielajās lidostās vērojamais darbinieku trūkums,” skaidro lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Pusi no visiem pasažieriem jeb 279 tūkstošus jūnijā pārvadājusi nacionālā aviokompānija “airBaltic”, izpildot arī vislielāko lidojumu skaitu – 2713 lidojumus (53 %) savukārt gandrīz 30 %  jeb 162 tūkstoši pasažieru izmantoja aviokompāniju “Ryanair”, kas veica 971 lidojumu jeb ap 20 % no visiem apkalpotajiem lidojumiem.

Krievijas izraisītais karš Ukrainā un starptautiskie lidojumu aizliegumi būtiski ietekmējuši aviācijas kravu pārvadājumus, un kravu apgrozījums jūnijā lidostā “Rīga” sasniedzis 1449 tonnas. Pusgadā apkalpoti nepilni 11 tūkstoši tonnu kravu jeb par 18 % mazāk nekā 2019. gada pirmajā pusgadā un par 11 % mazāk nekā tādā pašā laika posmā pērn.


Lidosta “Rīga” ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls, kas savieno Baltijas valstis ar Eiropas darījumu centriem un iecienītiem atpūtas galamērķiem. Apzinoties savu lomu un atbildību Latvijas tautsaimniecībā, lidosta “Rīga” attīsta ilgtspējīgus pakalpojumus un infrastruktūru, rūpējoties par darbiniekiem un apkārtējo vidi, ejot kopsolī ar sabiedrību un vietējo kopienu. Pievienojoties iniciatīvai “Net Zero 2050”, lidosta “Rīga” ir apņēmusies sasniegt klimata neitralitāti līdz 2050.gadam.