“Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā ievieš – Koda biļetes

21. oktobris, 2021

No šodienas, 21. oktobra “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā iespējams norēķināties ar koda biļeti. Jauno biļeti var iegādāties “Rīgas satiksmes” lietotnē un, iekāpjot sabiedriskajā transportā, tā jāreģistrē, skenējot kvadrātkodu.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis: “Esmu gandarīts, ka sabiedriskā transporta pasažieri turpmāk varēs iegādāties biļetes uzreiz, tiešsaistes režīmā. Rīga un “Rīgas satiksme” ir spērusi pirmo soli ceļā uz mūsdienīgām norēķinu iespējām. Turklāt šajā epidemioloģiski sarežģītajā laikā šis norēķinu veids ļaus samazināt kontaktus un iegādāties biļetes attālināti.”

Džineta Innusa, “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja: “Līdz ar koda biļeti tiks paplašinātas biļešu iegādes iespējas, turklāt koda biļeti, kura darbosies paralēli esošajai sistēmai, var iegādāties jebkurā diennakts laikā. Patlaban lietotnē varēs iegādāties viena brauciena biļetes, taču sekosim līdzi, kā aplikācija tiek lietota, un uzsāksim darbus par tās tālāko attīstību. Nodrošinot atklātu un godīgu konkurenci, lietotāji varēs izvēlēties, kuru no trīs iespējamajām aplikācijām ikdienā izmantot “Rīgas satiksmes”, “Mobilly” vai personu apvienības SP Grupa lietotni, kas šobrīd vēl ir izstrādes procesā.”

Koda biļetes izstrāde tika uzsākta 2020. gada nogalē un atklātas iepirkuma procedūras rezultātā tiesības izstrādāt lietotni ieguva SIA “CatchSmart”. Stratēģiskās attīstības direktore Madara Melne: “Koda biļete palīdz sabiedriskā transporta lietotājam ietaupīt laiku, ērti iegadāties braukšanas biļetes un izmantot tās mobilajā lietotnē. Esam  gandarīti piedalīties šī risinājuma izstrādē un radīt vienkāršu, draudzīgu risinājumu gan iedzīvotajiem, gan apkārtējai videi. “Rīgas satiksmes” jaunais risinājums ir viens no labākajiem Eiropas pilsētās, kur transporta biļetes var iegadāties un izmantot mobilajā lietotnē pāris sekunžu laikā.”

Koda biļete

Kas ir koda biļete?

Koda biļete ir jauns norēķinu veids “Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā (tramvajā, trolejbusā, autobusā), kas ļauj veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā. Koda biļete darbojas paralēli esošajai e-talonu sistēmai. Lai lietotu koda biļeti, klientiem savā viedtālrunī ir jāuzstāda mobilā lietotne. Lietotni iespējams lejupielādēt:

Rigas satiksme (2).png  

google-play-badge_57edf.png

app_store.png

 Mobilly.png google-play-badge_57edf.png

app_store.png

Huawei.png

1_iPhone_XXXHD_HS.png  IZSTRĀDES PROCESĀ LV.png

Kā lietot koda biļeti.png

Lietotnē vienā reizē var iegādāties līdz 10 viena brauciena biļetēm. Iekāpjot sabiedriskajā transportā, jānoskenē kods vai jāievada transporta identifikācijas numurs, kas ir redzams zem kvadrātkoda. Gadījumā, ja transportā iekāpj kontrolieris, jāatver lietotne un jāuzrāda reģistrētā biļete kontrolierim. Iegādātās biļetes ir jāizmanto 3 mēnešu laikā no iegādes brīža.

Kas ir identifikācijas numurs?

  • Katram tramvajam, trolejbusam un autobusam ir unikāls identifikācijas numurs, kas sastāv no pieciem cipariem. Identifikācijas numuri ir redzami gan zem kvadrātkoda, gan ir izvietoti transportlīdzekļa iekšpusē un ārpusē. Vizuālu piemēru skatīt šeit.

Kā rīkoties, ja lietotnē neizdodas nopirkt biļeti?

  • Ja bankas kontā pietiek līdzekļu, bet pirkumu neizdodas veikt, aicinām informēt “Rīgas satiksmi” par šo gadījumu un sabiedriskā transporta izmantošanai izvēlēties citus apmaksas veidus.

Ko darīt, ja sabiedriskajā transportlīdzeklī iekāps biļešu kontrolieris?

  • Gadījumā, ja transportā iekāps kontrolieris, jāatver lietotne un jāuzrāda reģistrētā biļete kontrolierim.

Kā rīkoties, ja biļešu kontroles brīdī nevar uzrādīt reģistrēto biļeti?

  • Ja brauciena laikā viedtālrunis pārstāj darboties (izlādējies, saplīsis ekrāns vai ir citi darbības traucējumi), biļešu kontrolieris piemēro sodu par braukšanu bez biļetes, taču klientam ir tiesības iesniegt “Rīgas satiksmei” iesniegumu līgumsoda piemērošanas pamatojuma pārskatīšanai, norādot:

– klienta identifikācijas kodu (pieejams mobilajā lietotnē) un/vai mobilā tālruņa numuru,

– informāciju par līgumsodu (piemēram, pievienojot līgumsoda kvīts kopiju),

– informāciju, kas pamato biļetes iegādi (piemēram, norādot pirkuma datumu vai pievienojot rēķinu), un informāciju  par biļetes autorizāciju – datumu, laiku un transportlīdzekļa identifikācijas numuru (pieejams mobilajā lietotnē).

Kā atgriezt naudu par neizmantotām koda biļetēm? 

  • Aicinām iegādāties biļetes, vadoties pēc katra pasažiera braukšanas paradumiem, un liekas biļetes neiegādāties. Ja tomēr ir iegādātas koda biļetes, bet tās nav iespējams izmantot 3 mēnešu laikā no iegādes brīža, jādodas uz kādu no klientu apkalpošanas centriem un jāiesniedz iesniegums par atmaksas saņemšanu, iesniegumā norādot klienta identifikācijas kodu un/vai mobilā tālruņa numuru, kā arī bankas konta numuru, ja atmaksu vēlaties saņemt ar pārskaitījumu. Apmaksu par biļetēm iespējams saņemt 90% apmērā no noteiktās summas.

 

Avots: Rīgas Satiksme