Uzsākta kampaņa “Rīga bez tevis nav Rīga”, cer sagaidīt 80% no pērnā gada Baltijas tūristiem
Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) uzsāk komunikācijas kampaņu “Rīga bez tevis nav Rīga”, kuras mērķis ir atbildīgi un droši jau šovasar atgriezt galvaspilsētā pašmāju un ārvalstu tūristus. Par godu kampaņas sākumam, pirmdien, 8. jūnijā, Brīvības laukumā tika atklāti lielformāta burti “R…GA”, aicinot ikvienu kļūt par galvaspilsētas daļu.
“Rīga ir ne vien Latvijas galvaspilsēta, bet arī tās sociālās dzīves sirds. Protams, atgriezties pie ierastās dzīves mēs nevaram, tomēr pakāpeniski un piesardzīgi pilsētai jāatgriežas tās līdzšinējā ritmā. Tāpēc es aicinu visus uzņēmējus pārdomāti, ievērojot drošības pasākumus, vērt vaļā savas durvis viesiem. Savukārt, rīdziniekus aicinu iekustināt dzīvi pilsētā – atbildīgi un piesardzīgi. Šobrīd uzņēmējiem ir iespēja nemaksāt nodevu par ielu tirdzniecību un vienkāršotā veidā saskaņot vasaras kafejnīcu izvietošanu. Turklāt rītdien domes sēdē mēs plānojam pārcelt tūrisma nodevas ieviešanu par vienu gadu – uz 2022. gada 1.janvāri. Ceru, ka tas palīdzēs tūrisma nozarei pēc iespējas ātrāk atveseļoties no krīzes, bet pilsētas iedzīvotājiem un viesiem – izbaudīt Rīgu arī šajā, pārbaudījumiem pilnajā, laikā!” aicina Rīgas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.
Tūristu piesaistes kampaņa tiks īstenota sociālajos medijos, interneta vietnēs un vidē visā Baltijā, mudinot cilvēkus apmeklēt jau iecienītas Rīgas vietas, kā arī atklāt jaunus galvaspilsētas maršrutus, pieredzes un garšas. Tās galvenie varoņi ir Live Rīga ilggadējie partneri – viesnīcas, restorāni, dzīvesstila uzņēmumi, kultūras iestādes un pasākumu rīkotāji, kas pilsētas viesiem ir sagatavojuši piedzīvojumu vasaras garumā.
“Daudzas lietas pirms COVID-19 mums likās pašsaprotamas, bet tagad – ekskluzīvas. Piemēram, iespēja klātienē apmeklēt koncertu, teātra izrādi, restorānu vai frizieri. Pirms krīzes mēs aicinājām ievērot digitālo detokss, bet tagad cilvēki ir noilgojušies pēc dzīvas komunikācijas. Galvaspilsēta ir dinamiska sociālā platforma, kuras dzīves kvalitāti veido rīdzinieki, bet labklājību vairo vietējie un ārvalstu tūristi. Tāpēc šīs kampaņas mērķis ir atgriezt galvaspilsētas garšu, jo Rīga bez tevis nav Rīga!” uzsver RTAB valdes locekle Eva Juhņēviča.
Pirms COVID-19 krīzes tūristi no Lietuvas un Igaunijas vasarā veidoja aptuveni 13% no kopējā tūristu skaita galvaspilsētā. 2019. gadā laika posmā no jūnija līdz augustam Rīgu apmeklēja gandrīz 30 tūkstoši viesu no Lietuvas un 33 tūkstoši no Igaunijas. RTAB plāno, ka ar komunikācijas kampaņu Baltijas tirgū, izdosies sasniegt 80% no pagājušā gada tūristu skaita no Lietuvas un Igaunijas, bet augustā jau sagaidīt arī tūristus no citām valstīm.
Kampaņa “Rīga bez tevis nav Rīga” ir daļa no tūrisma veicināšanas pasākumiem, kuros līdz gada beigām plānots investēt vismaz 780 tūkstošus eiro. Sadarbojoties ar RTAB partneriem, tai skaitā “Rīgas Rimi maratons”, klasiskās mūzikas festivāls “Rīga-Jūrmala” un Starptautiskās Rīgas laikmetīgās mākslas biennāle (RIBOCA2), tiks īstenotas oriģinālas pilsētvides aktivitātes. Jau jūnijā notiks arī pirmais pilsēta tūrisma hakatons, lai kopīgi radītu inovatīvus tūrisma produktus vietējiem un ārvalstu tūristiem vasaras sezonai. Plāns arī ietver jaunu sadarbības programmu ar tūroperatoriem un darījuma tūrisma mārketinga aktivitātes.