Velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro
Rīgas dome velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda.
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputātiem iesniegtā informācija liecina, ka Rīga plāno veidot veloinfrastruktūru virzienā Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava”.
Kopējās projekta izmaksas ir 25,6 miljoni eiro, no tām Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējums ir 21,2 miljoni eiro, bet Rīgas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums – 4,5 miljoni eiro.
Projekta partneri ir Rīgas plānošanas reģions, Mārupes, Ādažu, Ķekavas un Ropažu novada pašvaldības.
Īstenojot projektu no galvaspilsētas uz Ulbroku tiks uzbūvēti aptuveni 5,4 kilometri veloceļa, uz Ķekavu – aptuveni 4,1 kilometrs, uz Piņķiem – 7,1 kilometrs.
Projektā no Rīgas pašvaldības puses tiks attīstīti tikai pašvaldības administratīvajā teritorijā esošie posmi.
Savukārt Mārupes pašvaldība informē, ka ar līdzfinansējumu no Atveseļošanas fonda 2,9 miljonu eiro apmērā uzsākusi projekta “Reģionāla mēroga veloinfrastruktūras izveide Mārupes novadā” īstenošanu.
Mārupes pašvaldība iesaistīsies divu reģionāla mēroga velomaršrutu izveidē – Rīga – Mārupe – Jaunmārupe un Rīga – Babīte – Piņķi.
2022.gadā ir veikta abu maršrutu priekšizpēte un izstrādāta izmaksu un ieguvumu analīze. Šogad pašvaldība plāno izstrādāt būvprojektus un šajā būvniecības sezonā veikt būvdarbus maršrutā Rīga – Mārupe – Jaunmārupe, izbūvējot Ziedkalnu ielas posmu.
Kā ziņots, sākusies projektu iesniegšana veloceļu maršrutu izveidei piecos prioritāros koridoros Rīgas metropoles areālā.
Satiksmes ministrija informējusi, ka veloceļu infrastruktūras attīstībai paredzēts finansējums no Atveseļošanas fonda kopumā 34,5 miljonu eiro apmērā.
Projektus var iesniegt līdz šā gada 31.jūlijam.
Veloceļu maršrutus paredzēts izveidot vēlākais līdz 2026.gada 31.maijam maršrutos Rīga-Carnikava, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Babīte-Piņķi un Rīga-Mārupe.
Projektu īstenošana prioritārajos koridoros un attiecīgie finansējuma saņēmēji ir noteikti Atveseļošanas fonda plānā, tādējādi jaunu priekšlikumu iesniegšana nav paredzēta.
Veloceļu attīstība ir viens no priekšnosacījumiem apkaimju savstarpējai savienojamībai, kas dos pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanai reģionos. Tas ir viens no pasākumiem Satiksmes ministrijas īstenotajā Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformā, kurā kopumā plānots ieguldīt 295 miljonu eiro Atveseļošanās fonda finansējumu.
Avots: LETA