Velostatīvus jaunajos elektrovilcienos sāks ierīkot līdz vasaras beigām

17. maijs, 2024

Līdz ar siltāku laiku arvien vairāk cilvēku ikdienā pārvietojas ar velosipēdiem, ko bieži pārvadā vilcienos, taču jaunajos “Škoda” elektrovilcienos velostatīvu vai novietņu velosipēdiem nav, jo tie sākotnēji neesot bijuši iekļauti projektā. Uzņēmumā “Pasažieru vilciens” iepriekš solīja, ka velostatīvus ierīkos līdz vasaras beigām, bet nu zināms, ka visos sastāvos velonovietnes ierīkos līdz nākamā gada maijam.

Atklājot jauno elektrovilcienu satiksmi pērn decembrī, daudzi velobraucēji bija pārsteigti, ka jaunajos sastāvos nav vietu, kur novietot velosipēdus. Uzņēmumā “Pasažieru vilciens” aizbildinājās, ka tie projektā nebija iekļauti jau sākotnēji, solot, ka vasarā tos uzstādīs.

Janvārī Satiksmes ministrijā teica, ka visos 32 sastāvos velostatīvus uzstādīs līdz vasaras beigām, bet

tagad zināms, ka līdz vasaras beigām velostatīvi parādīsies tikai pirmajos sastāvos. Visos 32 “Škoda” vilcienos tos uzstādīs līdz nākamā gada maijam,

norādīja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (“Progresīvie”):

“Šobrīd “Škoda” ļoti aktīvi strādā pie elektrovilcienu nodošanas Latvijai. Mēs gaidām vēl papildu vilcienus, kurus plānojam saņemt atbilstoši līgumam. Skaidrs, ka jebkura veida izmaiņas vai papildu pieprasījums prasa laiku arī “Škodas” pārstāvim saprast šo un akceptēt gala tehnisko risinājumu, un attiecīgi vienoties par to gala finansiālo piedāvājumu. Protams, ir dažas procedūras, iepirkuma procedūra. Tā lielākā problēma ir tāda, ka tā ir vēsturiskā kļūda. Mēs viņu labojam tik ātri, cik mēs to varam izdarīt.”

Satiksmes ministrijā atklāja, ka tehniskais risinājums ir saskaņots ar nevalstiskajām organizācijām, tas ir akceptēts un patlaban norit iepirkums. Vēlāk noslēgs līgumu un velostatīvus sāks ražot.

Ja gada sākumā lēsa, ka katrā vilcienā būs astoņas velonovietnes, tad tagad plāno ierīkot vietas 12 velosipēdiem.

Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Dubkēvičs norādīja, ka daļu veloturētāju uzstādīs stacionāro sēdekļu vietā:

“Lai iegūtu 12 veloturētājus, mēs katrā galvas vagonā sešus stacionāros sēdekļus aizstāsim ar sešiem salokāmiem sēdekļiem un vienlaikus augšā noņemsim bagāžas plauktus, kur attiecīgi ievietosim āķus, uz kuriem būs iespēja papildus vertikāli iespēja nostiprināt sešus velosipēdus – četrus pieaugušo un divus bērnu [velosipēdus]. Kopā tādā veidā iegūstot vertikāli nostiprinātos sešus velosipēdus, pārējos [velosipēdus varēs novietot] horizontāli. Kopumā mums ir 12 veloturētāji katrā elektrovilcienā.”

Sēdvietu skaits vilcienos nemainīšoties, bet, ja pie atlokāmiem sēdekļiem novietos velosipēdus, ietilpība vilcienos būšot mazāka.

Velonovietņu uzstādīšanas summa gan no sākotnēji prognozētajiem 1,024 miljoniem eiro ir pieaugusi par 176 tūkstošiem eiro, sasniedzot 1,2 miljonus eiro, bet vienas velonovietnes izmaksas sarukušas no sākotnēji 4000 eiro līdz 3125 eiro.

 

Avots: LSM.LV