Zemā pieprasījuma dēļ Lux Express slēdz komercreisus uz Rīgas lidostu
Starp Rīgas centru un lidostu turpmāk kursēs tikai “Rīgas satiksmes” autobusi. Komercpārvadātājs “Lux Express” no aprīļa pārvadājumus ir pārtraucis. Lai gan pagājušā gada vasarā un lielā daļā rudens pārvadāti 25 000 pasažieru, kopumā vairāk nekā 9 mēnešus ilgais bizness, par kuru uzņēmums no valsts nesaņēma ne centa, zemā pieprasījuma dēļ izrādījies neveiksmīgs.
Slēdz maršrutu, kurā neredz iespēju pelnīt
Spilgti sarkano mikroautobusu ar lidmašīnas siluetu uz sāna Rīgā un pie lidostas jau nedēļu vairs nemana. Decembrī uz ziemas sezonu uzņēmums “Lux Express”, kas pakalpojumu piedāvāja par 4 eiro, reisu skaitu samazināja par aptuveni 30%, toreiz Latvijas Radio pārliecinoši sakot, ka jaunajā sezonā brauks biežāk, nekā pagājušajā – tātad dienā un arī naktī starp Rīgu un lidostu būtu jābūt kopumā vairāk par 40 reisiem, bet tā vietā uzņēmums šajā maršrutā biznesu nolēmis pārtraukt.
“Lux Express” Baltijas biznesa attīstības direktors Aldis Ķibēns skaidroja, ka, “neskatoties uz to, ka cilvēkiem ir liela interese par mūsu pakalpojumu, pieprasījums šajā maršrutā bija daudz zemāks nekā, piemēram, mūsu Liepājas un Daugavpils maršrutos. Tas arī noveda pie tā, ka mēs bijām spiesti pieņemt lēmumu koncentrēt mūsu spēkus uz maršrutiem ar lielāko pieprasījumu.”
Uzņēmums pagājušā gada izskaņā starp Rīgu un Liepāju ieviesa ekspresreisu, kas brauc bez pieturām, ceļā pavadot 3 stundas jeb par 20 minūtēm mazāk, nekā pārējie reisi. Pirms dažām nedēļām ekspresi atklāja arī starp Rīgu un Daugavpili.
Savukārt maija beigās pārvadātājs gatavojas atklāt jaunu maršrutu Rīga–Liepāja–Klaipēda.
Ķibēns norādīja, ka valsts joprojām nekompensē komersantu tēriņus par pasažieriem, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, un tas ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kāpēc maršrutu uz lidostu ir slēguši.
“Mūsu bizness balstās tikai uz mūsu pasažieriem. Tāpēc mēs nevaram ilgstoši atļauties uzturēt maršrutus, kuros mēs neredzam iespēju, saņemt kaut vai nelielu peļņu pārskatāmā nākotnē,” skaidroja Ķibēns.
Lidosta cer, ka būs kāds cits komercreisa uzturētājs
Visu laiku, kopš pērn atklāja maršrutu, pārvadātājs sadarbojās ar lidostu, kur par uzņēmuma apņemšanos priecājās, jo pasažieriem tas deva papildu iespēju nokļūt Rīgas centrā, sacīja lidostas pārstāve Laura Kulakova.
“Pēc šīm sarunām lidosta darīja to, kas ir mūsu iespējās, kā mēs varam pārvadātāju atbalstīt, proti, mēs palielinājām tā saucamo mārketinga atbalstu. Tātad vairāk informācijas, vairāk reklāmas iespējas, lai popularizētu šo pakalpojumu, bet acīmredzot pārvadātājam ir savi iemesli, kāpēc šī maršruta turpmāk vairs nebūs,” norādīja lidostas pārstāve.
“Rīgas satiksmes” 22. maršruta autobusā, kur biļete ir vairāk nekā divreiz lētāka, nekā piedāvāja “Lux Express”, pēc komercmaršruta slēgšanas pārvadāto pasažieru skaits būtiski nav mainījies.
Pērn lielā pieprasījuma dēļ uzņēmums palielināja reisu skaitu, ko ziemā nesamazināja, norādīja “Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane sakot, ka potenciāli vēl lielāka pasažieru skaita dēļ uzņēmums izvērtēs iespējas reisu skaitu palielināt.
Savukārt cerība atjaunot komercmaršrutus starp Rīgas centru un lidostu, iespējams, pilnībā nav zudusi – lidostā teic, ka sarunas norit ar vairākiem potenciālajiem pārvadātājiem.
“Mēs ļoti ceram, ka būs kāds pārvadātājs, kurš būs gatavs mēģināt šādu maršrutu tomēr atvērt un uzturēt, jo tā ir ļoti laba papildu iespēja vēl vienam savienojumam ar centru,” atklāja Kulakova.
Viņa gan šobrīd atturējās komentēt, cik pārvadātāju šobrīd ir izrādījuši tādu interesi vismaz kādā kaut kādā līmenī.
Savukārt Autotransporta direkcijā, kas izsniedz atļaujas pārvadātajiem, teic, ka atjaunot komercmaršrutus starp Rīgu un lidostu pagaidām neviens uzņēmums interesi nav izrādījis.
Avots: LSM.LV