airBaltic atzīmē 29. gadadienu
2024. gada oktobrī Latvijas lidsabiedrībai airBaltic aprit 29 gadi. Tāpēc, atzīmējot gandrīz trīs gadu desmitus, kopš airBaltic savieno cilvēkus un vietas, lidsabiedrība uzsver, cik svarīgi ir piedzīvojumi un kopā lidošanas prieks.
airBaltic izpilddirektors un prezidents Martins Gauss (Martin Gauss): “Mēs pastāvam jau 29 neaizmirstamus gadus, kuru laikā airBaltic guvusi daudzus panākumus. Es lepojos ar mūsu lidsabiedrību un visu komandu, kas rūpējas par visdažādākajām mūsu darbības jomām.”
“Vienlaikus nespējam iztēloties airBaltic bez mūsu pasažieriem – gan tiem, kuri ceļo regulāri, gan tiem, kuri vēl tikai gatavojas doties savā pirmajā lidojumā. Jūs esat pamatā visam, ko mēs darām. Izsaku jums pateicību par uzticēšanos un atbalstu, un ceram drīzumā jūs redzēt uz airBaltic klāja!” piebilda Gauss.
Atzīmējot 29. gadadienu, airBaltic aicinājusi gan darbiniekus, gan pasažierus dalīties ar saviem iespaidiem, kas atspoguļo gandrīz 30 gadu garumā kopīgas lidošanas būtību. Ir publicēts īpašs video, kurā airBaltic darbinieki dalās ar pasažieru komplimentiem, kā arī visu oktobri tiek publicēti ieraksti, kas izceļ uzņēmuma vēsturi un nozīmīgus notikumus. Svinības turpināsies ar jauniem ierakstiem, tostarp vēl vairāk pasažieru stāstiem, atspoguļojot 29 gadu laikā gūtos panākumus un saikni ar sabiedrību.
Šobrīd airBaltic nodarbina vairāk nekā 2700 profesionāļus, kuri pārstāv 35 tautības. Uzņēmumā strādājošo personu vidējais vecums ir 34 gadi, bet vidējais darba stāžs sasniedz piecus gadus. Līdz šim septiņi darbinieki strādājā lidsabiedrībā kopš tās izveides 1995. gadā – 29 gadus. Dzimumu proporcija – 45% sieviešu un 55% vīriešu.
Visvairāk pārstāvētās profesijas un darbības jomas lidsabiedrībā airBaltic ir stjuarti (vairāk nekā 830), lidmašīnu tehniskās apkopes darbinieki (vairāk nekā 600), piloti (vairāk nekā 450), lidojumu nodrošināšanas un operatīvās darbības speciālisti (vairāk nekā 320), komercpersonāls (vairāk nekā 260) un IT, personālvadības, finanšu un citi biroja darbinieki (aptuveni 230).
Lidsabiedrība dibināta 1995. gada agrā rudenī, Latvijas valstij un Scandinavian Airlines (SAS) vienojoties par kopuzņēmuma izveidi. Tā paša gada 1. oktobrī airBaltic veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu ar SAAB 340 lidmašīnu. 1995. gada oktobrī airBaltic pārvadāja 4400 pasažierus un veica 209 lidojumus. Šo 29 gadu laikā airBaltic kopumā ir pārvadājusi vairāk nekā 60 miljonus pasažieru un veikusi vairāk nekā 933 tūkstošus lidojumu.
airBaltic nodrošina lidojumus vairāk nekā 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. Pilns airBaltic lidojumu saraksts un biļetes ir pieejamas uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.
Par airBaltic:
airBaltic (Air Baltic Corporation AS) ir vadošā lidsabiedrība Baltijā un viens no visstraujāk augošajiem gaisa pārvadātājiem Eiropā. Kā hibrīda lidsabiedrība tā apvieno gan tradicionālo, gan zemo cenu pārvadātāju priekšrocības. Ar vairāk nekā 130 maršrutiem no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli arī no Grankanārijas. airBaltic savieno Baltiju ar vairāk nekā 80 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. airBaltic dibināta 1995. gadā un šobrīd veic lidojumus ar vienu no jaunākajām flotēm Eiropā, kurā ir 48 Airbus A220-300 lidmašīnas, un nodarbina vairāk nekā 2700 profesionāļus. Galvenais uzņēmuma akcionārs ir Latvijas valsts ar 97,97% akciju, kamēr pārējiem akcionāriem pieder 2,03%.
airBaltic apņemšanās sasniegt izcilību ir novērtēta ar vairākiem prestižiem apbalvojumiem, tostarp Skytrax trīs gadus pēc kārtas ir atzinusi airBaltic par labāko lidsabiedrību savā reģionā. Turklāt Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija (IATA) 2022. gadā piešķīrusi airBaltic Daudzveidības un iekļaujošas komandas balvu. 2023. gadā tā saņēma APEX Pasažieru izvēles balvu par labāko apkalpošanu lidmašīnās Eiropā. Papildus tam 2024. gadā airBaltic tika apbalvota ar PROS AI Inovatora balvu par mākslīgā intelekta izmantošanu, lai optimizētu darbību.