Plānotā vilcienu maršruta Tartu–Rīga testa braucienu veikšana kavējas
Vilcienu maršrutā Viļņa–Rīga astoņos mēnešos pārvadāti vairāk nekā 46 000 pasažieru. Visaktīvāk to izmanto vasarā, kad vilciens piepildīts par vidēji 85%. Lietuvas pasažieru pārvadātāju uzņēmumā novērojuši, ka šajā maršrutā pasažieru skaits pieaug. Te reisu skaitu ar jauniem sastāviem varētu palielināt pēc diviem gadiem, savukārt plānotā vilcienu maršruta Tartu–Rīga testa braucienu veikšana kavējas.
Vilcienu satiksmi starp Rīgu un Viļņu atjaunoja decembra nogalē, tādējādi savienojot abas Baltijas galvaspilsētas pēc 20 gadu pārtraukuma. Līdz gada beigām Lietuvas pārvadātājs cer, ka šajā maršrutā būs braukuši jau vairāk nekā 60 000 pasažieru. Vislielākā aktivitāte novērota vasarā, kad no 140 vietām aizpildītas ir vidēji gandrīz 120.
Dažreiz pieprasītāks ir Rīga–Viļņa
Ziemā bijis apmēram uz pusi mazāk pasažieru, tātad aukstajos mēnešos vilciens bijis piepildīts par aptuveni 40%. Kopumā ar atklāto maršrutu Lietuvas dzelzceļa uzņēmumā “LTG Link” esot ļoti apmierināti.
“Mēs redzam, ka maršruts Rīga–Viļņa dažreiz ir pieprasītāks virziens nekā Viļņa–Rīga. Jā, tas ir ļoti interesanti.
Mēs redzam, ka maršrutu izmanto arī starptautiskie ceļotāji. Viņi ceļo no Varšavas un citām pilsētām. Viņi izmanto maršrutu Viļņa–Rīga un dodas tālāk ar vilcienu uz Tallinu un pat Skandināvijas pilsētām,” stāsta Lietuvas pasažieru pārvadātāju uzņēmuma pārstāve Violeta Šimeļoniene.
Starp abām pilsētām kursē viens vilciens, kas no rīta izbrauc no Viļņas. Ceļā pavadot vairāk nekā četras stundas, Rīgā iebrauc pirms pulksten 11. Atpakaļ izbrauc pēcpusdienā, Viļņu sasniedzot ap astoņiem vakarā. Reisu skaitu uzņēmums pagaidām netaisoties palielināt.
“Mums ir labas ziņas par brauciena ilgumu. Mēs plānojam to abos virzienos padarīt īsāku. Brauciens nebūs garāks par četrām stundām. Bet palielināt reisu skaitu mēs varētu vien 2026. gada otrajā pusē, kad mūsu rīcībā būs jauni vilcieni. Patlaban mēs no ražotāja gaidām jaunos “Stadler” vilcienus,” stāsta Šimeļoniene.
Interesanti pasažieru ieradumi
Pirmās klases biļete no Rīgas uz Viļņu maksā 34 eiro, bet par otro klasi ir jāmaksā par 10 eiro mazāk. Tā tas būšot arī nākamajā gadā. Vienlaikus uzņēmumā neizslēdz, ka biļešu cena var pieaugt. Ja tas notikšot, tad pieaugums nebūšot nozīmīgs.
Kā interesantu novērojamu uzņēmumā atzīmēja pasažieru ieradumus – vispirms izķer pirmās klases biļetes un tikai tad otrās klases biļetes, kas ir zemākas kategorijas.
Atbildot uz jautājumu, vai paralēli Lietuvas uzņēmuma ikdienas reisiem satiksmi ar Viļņu plāno atklāt Latvija, šobrīd skaidru plānu neesot. Šimeļoniene gan stāsta, ka starp Lietuvas un Latvijas pasažieru pārvadātāju sākušās sarunas par tālāko sadarbību. Abas puses domājot par kopīgiem projektiem.
Vai tas būs kāds jauns maršruts vai kas cits, Lietuvas uzņēmumā neatklāja. Uzņēmumā “Pasažieru vilciens” apstiprina, ka sarunas ar Lietuvas pārvadātāju notiek. Tā kā sarunas esot sākuma stadijā, detalizētāk neko nestāstīja, solot, ka plašāk ziņos, kad abas puses vienosies par kādu konkrētu sadarbības modeli vai apjomu. “Pasažieru vilcienā” neizslēdz, ka iedzīvotājus, iespējams, varētu sagaidīt arī kāds patīkams pārsteigums.
Avots: LSM.LV