Šī gada pirmajā pusgadā pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis par 9,3%
Šī gada pirmajā pusgadā vilcienu satiksmi iekšzemes pārvadājumiem Latvijā izmantojuši 8 989 953 pasažieri, kas ir par 9,3% vairāk nekā 2023. gada pirmajā pusgadā, savukārt šī gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo pārskata periodu pērn, pasažieru skaits palielinājies par 14,4%, liecina AS “Pasažieru vilciens” statistikas dati.
Šī gada pirmajos sešos mēnešos vilcienu saviem braucieniem izvēlējušies 8 989 953 pasažieri, kas ir par 9,3% jeb 767 317 pasažieriem vairāk nekā 2023. gada pirmajos sešos mēnešos. No visa pirmajā pusgadā pārvadāto pasažieru skaita 8 024 544 jeb 89% pasažieru pārvadāti ar elektrovilcieniem jeb piepilsētas maršrutos, bet 965 409 jeb 11% – ar dīzeļvilcieniem jeb reģionālajos maršrutos un Siguldas dzelzceļa līnijā.
Visbiežāk pasažieri šī gada pirmajos sešos mēnešos ar vilcienu devušies Tukuma virzienā (pārvadāti 3 214 072 pasažieri, pieaugums 15%), Aizkraukles virzienā (pārvadāti 2 341 466 pasažieri, pieaugums 10%) un Jelgavas virzienā (pārvadāti 1 443 244 pasažieri, pieaugums 3%), savukārt vislielākais pasažieru skaita pieaugums šogad, salīdzinot ar 2023. gada pirmo pusgadu, novērots maršrutā Rīga – Liepāja – Rīga. Šajā neelektrificētajā dzelzceļa līnijā braukt gribētāju skaits gada pirmajos sešos mēnešos palielinājies par 88% (sastādot 40 382 pasažierus), kas skaidrojams ar ikdienas vilcienu satiksmes starp Rīgu un Liepāju atjaunošanu.
Popularizējot digitālos biļešu tirdzniecības kanālus, šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2023. gada pirmo pusgadu, par 3% pieaudzis to pasažieru skaits, kas iegādājušies vilciena biļeti elektroniski (e-biļetēm sastādot 49% no kopējā pārdoto biļešu skaita), attiecīgi par 1% samazinoties kasē iegādāto biļešu skaitam un par 2% – pie konduktora iegādāto biļešu skaitam.
Šogad pirmajos sešos mēnešos ar “Vivi” vilcieniem, veicot pasažieru pārvadājumus, nobraukti 3 615 995 kilometri, kas ir par 19,2% vairāk nekā tādā pat periodā 2023. gadā, kad tika nobraukti 3 033 549 kilometri. Nobraukto kilometru skaita pieaugums skaidrojams ar reisu skaita palielināšanu, piemēram, Daugavpils un Liepājas virzienā, tajā skaitā intervāla grafika pilnveidošanu atsevišķos maršrutos, tādējādi uzlabojot pasažieru pārvadājumu pakalpojumu pieejamību un iedzīvotāju mobilitāti.
Vilcienu precizitāte šī gada pirmajā pusgadā bijusi vidēji 97,2% robežās. Lai arī ‘’Vivi’’ gada sākuma saskārās ar zināmiem izaicinājumiem pasažieru nogādāšanā galamērķī laikā (janvārī laikā tika izpildīti 93,3% reisu), ieviešot un pieturoties pie risku samazināšanas plāna, pēdējos piecos mēnešos vilcienu precizitāti izdevies atjaunot iepriekšējo gadu līmenī (98% robežās), ierindojot uzņēmumu punktuālāko pārvadātāju galvgalī Eiropā.
Šobrīd pasažieru pārvadājumiem pieejami 25 jaunie elektrovilcieni. Atlikušo septiņu sastāvu piegāde ražotājam jāveic līdz vasaras beigām. Jauno elektrovilcienu projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 sastāvu iegāde veikta ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. Līdz ar 23 elektrovilciena pieņemšanu ekspluatācijā jūnija sākumā ir noslēgusies Eiropas Savienības projekta Nr.4.5.1.1/21/I/001 “Rīgas un Pierīgas pasažieru pārvadāšanai nepieciešamo elektrovilcienu iegāde” īstenošana, kura kopējās izmaksas ir 161,209 miljoni eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums 114,211 miljonu eiro apmērā.
“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”.
AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”. 2023. gadā tika pārvadāti 17,1 miljons pasažieru, 98,36% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 950 darbinieku.