Gada pirmajā ceturksnī lidostā “Rīga” apkalpoti 1,3 miljoni pasažieru
Šā gada janvārī–martā lidosta “Rīga” apkalpojusi 1,3 miljonus pasažieru un 12,7 tūkstošus lidojumu, lidostas darbības atkopšanās rādītājiem pēc pandēmijas sasniedzot tādu pat apjomu kā vidēji Eiropas lidostās, kur gada sākumā apkalpoto pasažieru skaits joprojām par 12 procentiem atpaliek no pirmspandēmijas laika.
Operatīvie dati par lidostas “Rīga” darbības rādītājiem liecina, ka martā lidostu “Rīga” izmantojis 461 tūkstotis pasažieru, no kuriem piektajai daļai jeb 19 % Rīga bijusi pārsēšanās lidosta tālākiem lidojumiem. Mazliet vairāk par pusi jeb 54 % pasažieru lidojuši ar nacionālo aviokompāniju “airBaltic”, bet 28 % – ar Īrijas zemo cenu aviokompāniju “Ryanair”.
Martā apkalpoti 4555 lidojumi, no kuriem 4105 bijuši pasažieru reisi, 162 kravas reisi un 288 – citi lidojumi.
Kā aprīļa sākumā ziņo Starptautiskās lidostu padomes Eiropas organizācija “ACI Europe”, tikai divas piektdaļas Eiropas lidostu līdz šim spējušas atgriezties pie pirmspandēmijas pasažieru skaita vai to pārsniegt. Tās galvenokārt ir lidostas tipiskos atpūtas reģionos, piemēram, Portugālē, Kiprā un Maltā. Tikmēr lidostas Slovēnijā, Slovākijā, Vācijā, Čehijā un Zviedrijā joprojām apkalpo gandrīz uz pusi vai par trešdaļu mazāk pasažieru nekā pirms pandēmijas, kas galvenokārt tiek saistīts ar dažādu faktoru kombināciju – gan karu Ukrainā, gan zemo cenu aviokompāniju maršrutu skaita samazinājumu vai aiziešanu un citiem.