airBaltic varētu nodrošināt tiešos reisus uz tālākiem galamērķiem

15. janvāris, 2024

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic“, kuras akciju pirkumu apsver Lietuva, varētu piedāvāt reisus no Lietuvas uz tālākiem galamērķiem, pirmdien norādīja Lietuvas valstij piederošo trīs starptautisko lidostu operatora “Lietuvos oro uostai” vadītājs Simons Bartkus.

“Mēs cenšamies strādāt ar kaimiņvalstu tradicionālajām aviopārvadātājiem, lai tie mūsu lidostas pēc iespējas biežāk savienotu ar lielākiem transporta mezgliem,” Bartkus stāstīja radiostacijai “Žiniu radijas”.

“Mums ir reisi uz Frankfurti, Kopenhāgenu, Stokholmu, Helsinkiem un Varšavu, satiksmes mezgliem, kas ir izšķirīgi svarīgi netiešiem savienojumiem,” klāstīja Lietuvas lidostu operatorkompānijas vadītājs.

“Uzskatu, ka “airBaltic” var aizpildīt nišu starp divām pasaulēm un piedāvāt biežākus tiešos reisus uz galamērķiem, kuri ir tālāki, bet nozīmīgi uzņēmējiem, un par kuriem mūsu tirgū interese var nebūt pārvadātājiem, kas veido tīklu,” paskaidroja Bartkus.

Viņš piebilda, ka “airBaltic” varētu paplašināt maršrutu ģeogrāfiju no Lietuvas uz dažādām Vācijas pilsētām, jo tādu reisu potenciāls pieaug gan saistībā ar Vācijas armijas brigādes izvietošanu Lietuvā, gan Vācijas tūristu interesi par Baltijas valstīm.

“airBaltic” pašlaik ir trešā lielākā tirgus daļa Lietuvā. Viļņā tiešajiem reisiem bāzējas divas Latvijas nacionālās lidsabiedrības lidmašīnas.

Jau vēstīts, ka Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis pagājušajā nedēļā paziņoja, ka Lietuva apsver iespēju iegādāties “airBaltic” akcijas.

Igaunijas valsts lidostu operatorkompānijas “Tallinna Lennujaam” valdes priekšsēdētājs Rīvo Tuvike pagājušajā nedēļā izteicās, ka Igaunijas valstij vajadzētu apsvērt “airBaltic” akciju iegādi. Viņaprāt, akcionāru līgumā var iekļaut punktus, par zināma skaita lidmašīnu bāzēšanu Tallinā vai noteikta skaita maršrutu nodrošināšanu no Igaunijas galvaspilsētas.

Latvijas satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) gada sākumā prognozēja, ka “airBaltic” akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO), ja process virzīsies sekmīgi, varētu notikt 2024.gada otrajā pusē vai gada beigās.

“airBaltic” koncerna apgrozījums 2022.gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes – līdz 54,219 miljoniem eiro.

Savukārt 2023.gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022.gadā, “airBaltic” koncerna apgrozījums palielinājās par 40,8%, sasniedzot 510,632 miljonus eiro. “airBaltic” pērn deviņos mēnešos strādāja ar 9,122 miljonu eiro peļņu pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.

“Lietuvos oro uostai” ir Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu operators.

Lietuvā ir bijuši vairāki mēģinājumi veidot nacionālo lidsabiedrību, tomēr tie cietuši neveiksmi un pašlaik valstij nav savas nacionālās aviokompānijas.

 

Avots: LETA