Jaunie elektrovilcieni piektdien pasažierus pārvadās sešos maršrutos

15. decembris, 2023

Jaunie “Škoda” elektrovilcieni pirmajā pasažieru pārvadāšanas dienā piektdien, 15. decembrī, kursēs sešos maršrutos trīs no kopumā četrām Latvijā elektrificētajām dzelzceļa līnijām – Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, informēja pasažieru pārvadātājs “Vivi” (iepriekš – “Pasažieru vilciens”).

Uzņēmumā norādīja, ka braucienus Jelgavas dzelzceļa līnijā jaunajiem elektrovilcieniem plānots sākt sestdien, 16. decembrī.

Piektdien dzelzceļa līnijās dosies trīs jauno elektrovilcienu sastāvi.

Tukuma dzelzceļa līnijā piektdien plānots izpildīt astoņus reisus: divus reisus maršrutā Rīga–Dubulti un divus atpakaļ uz Rīgu, kā arī divus reisus maršrutā Rīga–Sloka un divus reisus atpakaļ:

  • Nr. 6319 Rīga (10.59) – Dubulti (11.33)
  • Nr. 6320 Dubulti (11.49) – Rīga (12.23)
  • Nr. 6515 Rīga (15.39) – Tukums II (17.02)
  • Nr. 6528 Tukums II (17.18) – Rīga (18.38)
  • Nr. 6431 Rīga (16.39) – Sloka (17.26)
  • Nr. 6434 Sloka (18.50) – Rīga (19.38)
  • Nr. 6347 Rīga (18.24) – Dubulti (18.59)
  • Nr. 6346 Dubulti (19.18) – Rīga (19.53)

Aizkraukles dzelzceļa līnijā plānots izpildīt vienu reisu maršrutā Rīga–Ogre un vienu atpakaļ, kā arī reisu maršrutā Rīga–Lielvārde:

  • Nr. 6244 Rīga (14.18) – Ogre (15.01)
  • Nr. 6251 Ogre (15.47) – Rīga (16.30)
  • Nr. 6278 Rīga (19.48) – Lielvārde (20.32)

Skultes dzelzceļa līnijā plānots izpildīt vienu reisu maršrutā Rīga–Saulkrasti un vienu atpakaļ:

  • Nr. 6158 Rīga (18.43) – Saulkrasti (19.43)
  • Nr. 6167 Saulkrasti (20.29) – Rīga (21.29)

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi “Vivi” vilciena pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2024. gada vidum. Katrs no tiem sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsina pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicina arī 1,3 metru platas divviru durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas, plašas labierīcības, kas ir piemērotas arī pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, ir vienmērīgāka, un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums ir līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas uzsākšanas vilciena pasažieru pārvadātājs “Vivi” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos.

Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114 miljonu eiro apmērā.

 

Avots: LSM.LV