ATD bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā turpina vērtēt Škoda piedāvājumu
Autotransporta direkcija (ATD) bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā turpina vērtēt personu apvienības “Škoda Transportation – Škoda Vagonka” (“Škoda”) piedāvājumu, aģentūrai LETA pavēstīja ATD pārstāvji.
Jautāti, cik ilgi šī vērtēšana vēl turpināsies, ATD pārstāvji aģentūrai LETA atbildēja, ka “piedāvājuma vērtēšana tiks pabeigta iespējami ātrāk un bez liekas kavēšanās”.
Iepirkumu bateriju elektrovilcienu iegādei ATD izsludināja 2022.gada aprīlī.
Jau ziņots, ka ATD šī gada aprīlī iepirkumā saņēma divus piedāvājumus, taču no tiem atbilstošs konkursa prasībām un vērtējams bija tikai personu apvienības “Škoda” piedāvājums.
Atbilstoši jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienību (BEMU) piegādes iepirkuma prasībām pretendentiem, kuri konkursa pirmajā kārtā tika atzīti par atbilstošiem nolikumā noteiktajām prasībām, – “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF), “Škoda” un “Stadler Polska” – līdz 25.aprīlim bija jāiesniedz piedāvājumi.
Taču piedāvājumus iesniedza divi no trim atlasītajiem kandidātiem – “Škoda” un “Stadler”.
Sīkāk iepazīstoties ar iesniegtajiem piedāvājumiem, iepirkumu komisija konstatēja, ka tikai “Škoda” ir iesniegusi pilnvērtīgu piedāvājumu, savukārt “Stadler” iesniegtie dokumenti neatbilst iepirkumā noteiktajām prasībām.
Līdz ar to iepirkumu komisija konstatēja, ka faktiski ir iesniegts tikai viens vērtējams piedāvājums, kuru tā turpinās vērtēt.
Izmantojot Eiropas Savienības fondu un Latvijas valsts budžeta līdzekļus, paredzēts iegādāties deviņus bateriju elektrovilcienus. Iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā iegādāties vēl papildu vienības.
Sabiedriskā transporta padome (STP) 2023.gada 29.septembrī pieņēma zināšanai ATD sagatavoto informāciju par vilcieniem izvirzāmajām kvalitātes prasībām. Vilcieniem jābūt aprīkotiem ar pasažieru informācijas sistēmu, videonovērošanu, “wi-fi”, atkritumu tvertnēm, sanitāro mezglu. Noteikts arī sēdvietu daudzums un izvietojums, galdu izvietojums, velonovietnes. Visos vilcienos būs nodrošināta vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem.
Par būtisku faktoru ir noteikta arī akumulatoru kvalitāte – bateriju vilciena minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 kilometriem.
Paredzēts, ka jaunie bateriju elektrovilcieni kursēs maršrutos Bolderāja-Rīga-Sigulda, Rīga-Madona un Rīga-Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot tādus galamērķus kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas.
Jau vēstīts, ka 2023.gada martā valdība atbalstīja akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādei nepieciešamo priekšfinansējumu līdz 74,4 miljoniem eiro, kā arī pievienotās vērtības nodokļa (PVN) segšanai nepieciešamo 15,624 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijai (SM) no valsts budžeta pēc vajadzības līdz 2026.gada beigām.
Plānots, ka septiņi ar Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna atbalstu iegādātie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026.gada beigām un kursēs Rīgā un Pierīgā, savukārt vēl divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma, un tos varēs izmantot neelektrificētajās līnijās.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Avots: LETA