Rīgā pirmo zemās grīdas tramvaju uz Ķengaragu cer atklāt ap Jāņiem
Rīgā ērtu un mūsdienīgu zemās grīdas tramvaja satiksmi no centra uz Ķengaragu pašvaldība sola atklāt ap Jāņiem. Savukārt 5. tramvaja līnijas pārbūve Pārdaugavā notiks vēl dažus mēnešus, plāno “Rīgas satiksme”.
Ceturtdien, 16. maijā, kilometriem garo 7. tramvaja līniju kopā ar būvniekiem apsekoja pašvaldības vadība, atklājot, ka starp Ķengaragu uz Iļģuciemu šoruden, iespējams, tiks atklāts jauns tramvaja maršruts, kas ļautu iedzīvotājiem starp abām Rīgas daļām pārvietoties bez pārsēšanās.
ĪSUMĀ:
- 7. tramvaja līnijā zemās grīdas tramvaji varētu sākt kursēt ap Jāņiem.
- Lai gan darbi līnijas pārbūvē notika ilgāk, nekā sākumā plānots, ES naudu nezaudēs.
- Augustā varētu pabeigt pārbūvēt 5. tramvaja līnijas posmu.
- Iespējams, no Iļģuciema uz Ķengaragu varētu atklāt jaunu tramvaja maršrutu.
- Rudenī plāno sākt 7. tramvaja līnijas pagarināšanu no Doles līdz Višķu ielai.
Darbus līnijā plāno pabeigt līdz jūnija vidum
Latgales apkaimē Fridriķa ielā pie 3. tramvaja depo ceturtdien valdīja liela rosība. Zem tramvaja jaunajām sliedēm izraktas bedres. Pie pārmijām būvnieki lodēja, savukārt blakus citi speciālisti klāja jaunu bruģi.
No Centrāltirgus līdz galapunktam “Dole” šis ir lielākais posms vairākus kilometrus garajā 7. tramvaja līnijā, kurā būvdarbi kopumā ilgst jau gadu.
Sākumā atbildīgie apgalvoja, ka zemās grīdas tramvaji uz Ķengaragu sāks kursēt jau 2023. gada beigās vai šī gada sākumā.
“Mierīgs darbs noteikti nevar būt pilsētā. Izaicinājumiem pilns projekts ar daudz sarežģījumiem, smagiem apstākļiem un samērā saspiestu termiņu un lieliem apjomiem, kas jāpaveic pilsētvidē,” pauda būvfirmas “Binders” Būvniecības departamenta direktors Oskars Rikmanis, atzīstot, ka lielāko problēmu radījušas vēsturiskas ēkas un vecas pazemes inženierkomunikācijas.
Tagad visas grūtības esot pārvarētas. Darbi padarīti par 95%.
“Tas ir kopdarbs starp projektētāju, autoruzraugu, pasūtītāju, būvnieku. Man liekas, tā sadarbība bija veiksmīga. Līdz ar to mēs esam spējuši šādā, manā skatījumā – īsā termiņā paspēt tik lielu darbu.
Šobrīd darbus plānojam pabeigt jaunajā līguma termiņā, tas ir, līdz jūnija vidum.
Ceru, ka cilvēki varēs iegūt šo objektu un lietot jauno tramvaju, ko pasūtītājs apsolīja,” sacīja Rikmanis.
No Centrāltirgus līdz Ķengaragam pasažierus sagaida 30 atjaunotas pieturas, no kurām iekāpt transportā ir ērtāk.
Savukārt pirmo zemās grīdas tramvaju līdz galapunktam “Dole” uzņēmumā “Rīgas satiksme” plāno palaist ap Jāņiem.
ES fondu naudu nezaudēs
No vairāk nekā 22 miljoniem eiro vērtā projekta lielāko daļu sedz Eiropas Savienība, tāpēc pirms gada uzņēmumā stingri teica, ka objektam ir jābūt gatavam līdz šī gada martam, taču tas neizdevās.
Taču Eiropas finansējums nebūs zaudēts, skaidroja “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs.
“Mēs esam 100% apmērā apguvuši līdzekļus.
Eiropas Savienības fondu projektiem tika pagarināts termiņš. Šobrīd nodošana ir līdz oktobrim.
Līdz ar to mēs pilnīgi noteikti paspēsim. Jūnijā visiem būvdarbiem būtu jābeidzas. Pēc tam būs tehniskais process par objekta nodošanu. Projekta rezultātā mēs būsim ieekonomējuši nedaudz vairāk par 100 000 eiro, kas, jāsaka, ir viens no retajiem lielajiem objektiem [ar ietaupījumu]. Uz 22 miljoniem eiro ļoti precīza tāme, ļoti precīzs darbs. Rezultātā mēs patiešām neesam gājuši uz izdevumu palielināšanu, bet izdevumos ir neliela ekonomija,” norādīja Golubevs.
No Iļģuciema uz Ķengaragu varētu atklāt jaunu tramvaja maršrutu
Aktīvi būvdarbi joprojām norit Pārdaugavā 5. tramvaja līnijā starp Kalnciema ielu un Jūrmalas gatvi. “Rīgas satiksme” paredz, ka darbus pabeigs līdz augusta beigām.
Zemās grīdas tramvaju kustību starp Iļģuciemu un centru plāno atklāt septembrī, kad starp Iļģuciemu un Ķengaragu, iespējams, varētu sākt kursēt apvienotais maršruts. Taču tas būšot atkarīgs no domes lēmuma.
“Licencēšanas komisijai par to ir jānobalso. [..] Es domāju, ka tas balsojums nav tik svarīgs, cik tā iespēja, kas parādīsies tikai rudenī. Tā ka līdz ar rudeni,” par šāda maršruta ieviešanas iespējām sacīja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis no “Jaunās Vienotības”.
5. tramvaja līnijas posmā no centra līdz Mīlgrāvim arī turpmāk kursēs vecie tramvaji. Pagaidām nav zināms, kad šo līnijas posmu pārbūvēs.
Savukārt šoruden “Rīgas satiksme” plānot sākt 7. tramvaja līnijas pagarināšanu no Doles līdz Višķu ielai.
Avots: LSM.LV