Komercreisu skaitu maršrutā Rīga–lidosta nākamajā sezonā paredz palielināt

27. novembris, 2024

Mikroautobusu reisu skaitu starp Rīgas centru un lidostu uzņēmums “Lux Express” ziemā plāno samazināt līdz pat 30%. To Latvijas Radio noskaidroja uzņēmumā, kas katru dienu šajā maršrutā veic gandrīz 40 braucienus, par kuriem no valsts nesaņem ne centa. Vai pārvadātājs biznesu plāno turpināt, un kā uz komercpārvadājumiem raugās Rīgas domes dotētajā uzņēmumā “Rīgas satiksme”?

Spilgti sarkanie mikroautobusi ar lidmašīnas siluetu uz sāna starp Rīgas centru un lidostu kursē kopš jūnija vidus. Pieturot vien dažās vietās, reisus tie veic gan naktīs, gan vēlu vakarā.

Uzņēmumā “Lux Express” teic, ka līdz novembra sākumam pārvadāti 25 tūkstoši pasažieru. Pēc Latvijas Radio aprēķiniem sanāk, ka vienā reisā līdz šim braukuši vidēji ap pieciem pasažieriem, kas nozīmē, ka mikroautobusi bijuši piepildīti apmēram par piektdaļu. Tiesa, uzņēmuma pārstāvis Aldis Ķibēns norāda, ka tā rēķināt nav pareizi, jo reisi ir pieskaņoti gan mazāk pieprasītiem, gan populāriem lidojumiem, uz kuriem dodas pilni mikroautobusi.

“Svarīgākais ir kopējais pasažieru skaits, kas, mūsuprāt, ir ļoti pozitīvs rezultāts. Mēs redzam, ka ceļotāji ļoti augstu novērtē to, ka ar mūsu autobusiem uz lidmašīnu var nokļūt ātri, ar komfortu un, kas ir ļoti svarīgi, par daudz zemāku samaksu, kā tas būtu, ja viņi izmatotu taksometru vai pat savu privāto automašīnu,” teica Ķibēns.

Pēc maršruta atklāšanas maksu par braucienu komersants ātri vien samazināja par divām reizēm jeb līdz četriem eiro, kas ir vairākas reizes lētāk, nekā braucot ar taksometru. Tādu tarifu uzņēmums paredz saglabāt arī turpmāk.

Savukārt reisu skaitu no decembra līdz martam, kad ceļotāju ir mazāk, samazinās, bet nākamajā sezonā mikroautobusi kursēs biežāk nekā šogad, teica Ķibēns.

“Šobrīd mēs arī redzam, ka galvenais izaicinājums mūsu sniegtajiem pakalpojumiem ir, ka vēl joprojām vairums ceļotāju izvēlas uz lidostu nokļūt ar automašīnām. Tāpēc mēs uzskatām, ka tuvākajā laikā jāsper vairāki soļi, lai celtu sabiedriskā transporta popularitāti nokļūšanai uz lidostu,” sacīja Ķibēns.

Tagadējos savienojumus starp lidostu un Rīgas centru, tai skaitā minētos komercreisus, pasažieri aptaujās novērtē ļoti augstu. Tā Latvijas Radio teic Rīgas lidostā, kur vēlas, lai ērtu un ātru transportu būtu vēl vairāk.

“Pasažieru paradumi mainās ļoti pakāpeniski un ļoti lēni. Ja mēs gadiem ilgi esam uzskatījuši, ka sabiedriskais transports nav pārāk ērts un nav ātrs, tad, iespējams, šobrīd ir nepieciešams vairāk popularizēt sabiedrisko transportu, arī savienojumus ar lidostu,” pauda lidostas pārstāve Ilze Salna.

Starp centru un lidostu regulārus braucienus jau izsenis nodrošina galvaspilsētas pašvaldība.

Konkurenci ar “Lux Express” uzņēmumā “Rīgas satiksme” vērtē pozitīvi, sakot, ka pasažieriem tagad ir plašākas iespējas izvēlēties.

Neskatoties uz komercreisiem, “Rīgas satiksmes” 22. autobusā šogad no jūlija līdz oktobrim pārvadāti 940 tūkstoši pasažieru jeb par simt tūkstošiem vairāk nekā pērn.

Ērtāku savienojumu ar lidostu vēlas Jūrmalas pašvaldība. Domes Mobilitātes nodaļa rakstiski atbild, ka tikušies ar “Lux Express”, taču cerēto sasniegt nav izdevies.

“Diemžēl nesaņēmām apliecinājumu, ka uzņēmums būtu gatavs uzsākt šādus pārvadājumus, jo nav pārliecināts par šādu reisu pietiekamu pieprasījumu un arī mums nav konkrētu pierādāmu datu par nepieciešamo pieprasījumu. Jūrmalas valstspilsētas administrācija būtu ļoti ieinteresēta komercreisu atklāšanā starp lidostu un Jūrmalu, jo diemžēl šobrīd sabiedriskā transporta nodrošinājums pilsētai ar lidostu ir ļoti sarežģīts un laikietilpīgs,” norāda Jūrmalas pašvaldībā.

“Lux Express” piebilst, ka pagaidām neplāno atklāt jaunus maršrutus no lidostas, visu uzmanību veltot savienojumam ar Rīgas centru.

 

Avots: LSM.LV